| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
.....I kroner
Kom bare på tanken, Om en ukjent hadde komt opp til deg med en "sekk full av penger" ![]() Han/hun spør hvor mye du skal ha for dit FAVORITT dyr. Hvor går grensa di??? Hvor stor er kjærleiken over din favoritt?. Meg selv: ....hmmm. prøver å fårestille meg situasjonen. 100000,- ikke en krone under. i tillegg hadde jeg krevd å få se vedkommenes hjem.Viktig. -Om IKKE, hmmm,.....tror jeg hadde sakt plent NEI. (til tross for at "han" hadde sakt 1. mill. 2. mill......) ......jeg må vist være glad i den lille Testudo gutten min. ![]() Hvor går grensa til dere? Noen som tør å svare på ilder`n hadde d vertfall våre plent NEI, om`n hadde tilbudt hele jordkloden.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Penger er ikke noe grense for meg, om jeg vil ha et dyr jeg virkelig liker og har mulighet for å ta skikkelig var på, så sparer jeg heller et år eller to før jeg kjøper de
Holder jo ikke reptiler for pengenes skyld.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
tror ikke jeg helt forstår spørsmålet.
Hvor mye penger jeg er villig til å GI for å få mitt favorittdyr, eller hvor mye jeg ville gått opp i pris hvis jeg skulle solgt den?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
tror hun mener hvor mye du ville solgt dyret ditt for..
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
...En liten stomp du er super glad i, hvor mye ern vert. Bytte mot peng!!!
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Har gitt bort en hel gjeng krabater jeg er glad i jeg, så det spørsmplet blir litt for enkelt.
Samt at det akseptable og sterkt ledende svaret er jo selvsagt "ikke noen pris"... som forøvrig også er tullball. Om en hyggelig fyr, med doktorat i ilder, som kunne gi ilderen et kongerike hadde bydd 5 mill.... fortsatt nei? Skulle man si nei til en overpris som kunne komme sultne unger eller andre dyr tilgode, eller betalt strømmen?? Svaret på dette spørsmålet sier vel ikke hvor glad man er i dyret sitt, men kanskje det sier noe om hvor mye virkelighet eller uflaks man har opplevet ... Og for det, så er jeg glad på dine vegne.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
[QUOTE=Iggemamma;127780]Har gitt bort en hel gjeng krabater jeg er glad i jeg, så det spørsmplet blir litt for enkelt.
Samt at det akseptable og sterkt ledende svaret er jo selvsagt "ikke noen pris"... som forøvrig også er tullball. Om en hyggelig fyr, med doktorat i ilder, som kunne gi ilderen et kongerike hadde bydd 5 mill.... fortsatt nei? Yepp, min lille hjertesten er IKKE for salg, d er jo barnet mitt
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
penger kommer og penger går.. med mindre ny eier hadde kunnet gitt dem et like godt, eller bedre hjem enn det de allerede har, hadde summen - i penger - blitt usannsynlig stor.. dvs jeg er lite villig å selge noen dyr videre til personer som ikke kan ta forsvarlig vare på dem. Hadde jeg fått unger på dyrene jeg allerede har, kunne jeg gitt dem bort om jeg visste de fikk et godt og forsvarlig hjem. Penger er papir.. Det er altså ikke pengene som først og fremst er avgjørende for om jeg ville solgt dyrene mine..
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg har egentlig ingen klar "favoritt" av alle dyra mine, men jeg vet at jeg helt klart ville hatt store problemer med å skille meg med Cleo, min første slange.
For andre personer er hun bare en normal, og blir sikkert ikke verdt "store summer penger" før hun er fullvoksen, men hennes verdi for meg kan aldri måles i penger. Hvis jeg en dag ikke er istand til å ta vare på dyrene mine av en eller annen grunn, så ville jeg trolig solgt flesteparten for en fornuftig pris, mens de jeg har knyttet meg sterkest til ville jeg trolig ha gitt bort til mennesker jeg vet jeg kan stole på vil gi dem et godt liv, hvis det absolutt var nødvendig.
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Sitat:
Når det kommer til meg ville jeg nok gitt bort alle dyra mine om det skulle skje no. Klarer ikke se for meg at jeg tar imot penger i bytte for mine kjære små.. Men når det kommer til alt utstyret, ville jeg nok krevd penger ja, for der har jeg lagt igjen store summer.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| Hvor får jeg tak i slike "pappvegger" | Tarantellen | Fôrdyr | 14 | 30-06-2008 17:31 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |