| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg har jo hatt annonser ute i ukesvis med både tarantellaer og andre dyr, og ser at fler også har det.
Kjøper folk rett og slett mindre nå enn før? Husker jo i fjor så var det jo nesten vill konkurranse på å kjøpe noe så vanlig som leopardgekko eller skjeggagam, men i år så virker det som at annonser kan ligge ute i nesten månedsvis før de blir solgt. Fler enn bare jeg som har merket noe til dette?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Har innrykk av att det er lite handling om dagen ja, har selv prøvd å selge noe på repti.net og det var dårlig respons, ser mange annonser som blir lagt ut på nytt gang på gang uke etter uke..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Kanskje noe med finansekrisa å gjøre? Eller kanskje folk er ute etter litt mere "uvanlige" dyr? Folk begynner å få øynene opp for mere trelevende gekkoer har jeg hvertfall merket..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Møre Og Romsdal
Alder: 23
|
La ut et terra her for salg for to dager siden.Solgt på under 10 min. Så utstyr virker det ikke som folk kjøper mindre av
Har solgt diverse andre ting også. Går fort unna.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Kanskje denne siden av Norge er litt mettet, da? Siden det er så mye billigere å bare ta turen over til Sverige istedenfor. Vil tro det er lettere å selge ting om man bor på vestkanten av Norge.
Hmmm..
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Jeg har ingen erfaring reptilmessig rundt dette, men jeg har hatt en annonse ute på finn.no ang. forrytter til hesten min, og den har jeg måttet legge ut på nytt to ganger med relativt få svar. Har lagt ut samme hesten med samme ønsker tidligere, og da har innboksen vært full nesten samme dag. Folk har skrevet at de ikke har muligheten til å betale så "mye" for å ri mer.. Så tror definitivt at det har noe med finanskrisen å gjøre.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Tviler sterkt på at finnans krisen har noe å si, de fleste som ikke hadde sparepengene sine i aksjer ol. eller er i en næring som har blitt rammet har faktisk bedre råd nå enn før krisen satte inn.
Når det gjelder Leoer så tror jeg nok det har mer med at tilgjengeligheten har vært for stor, dermed selger de dårlig. De mer spennende dyrene blir jo solgt forholdsvis raskt. Ikke glem at vi også nermer oss julen med de utgiftene den tar med seg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
jeg har heller ikke hatt noen særlig tro på at finanskrisa har hatt så mye å si.
Jeg snakker vel kanskje ikke bare hovedsakelig for leoser, men kanskje spesielt for tarantellaene. Jeg har en g.pulchra hunne ute til salgs, og jeg har ikke fått en eneste interessert. o_O Jeg trodde pulchra's var super populære? Eller er det jeg som ikke er så "inn" i tarantella-hobbyen, og pulchra'en har nå plutselig blitt "vanlig" og "kjedelig"? Nei, gudene vet. Jeg finner det iallefall litt merkelig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| adult G.Rosea. to hamskift på mindre enn to måneder? | Rawhin | Taranteller | 7 | 15-05-2009 16:06 |
| Hvor kjøper dere isopor? | straymond | Utstyr | 7 | 18-02-2009 07:02 |
| Slange Var slangene Små når du kjøper de?? | Bredo | Slanger, øgler og skilpadder | 8 | 03-02-2009 15:27 |
| Hvor kjøper dere fôrdyr? | korse | Småprat | 8 | 13-06-2008 14:08 |