| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
I dag fikk jeg ei pakke i retur. Den sendte jeg til kjøper i midten av august.
Den har ligget på posthuset til kjøper i nesten 3 mndr, han må ha fått flere purringer på pakka. I pakka var det 5 knelere og en tarantell. Jeg er sjokkert over at noen ikke henter ei pakka med levende dyr i. Er det noen av dere her inne som har slik erfaring. Adressen jeg skrev er samme adresse kjøper ga meg. Av alt hell og flaks så har tarantellen overlevd. Noe jeg synes er fantastisk. Den hadde krøpet ut av papiret, krøllet det ned i et hjørne og så spunnet seg ei hytte. Hva synes dere jeg skal gjøre med denne utrolig uansvarlige kjøperen, som har betalt for tarantellen men latt være og hente den. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Gjør som han..Ikke lag en lyd fra deg..
Tar han kontakt, så får du kanskje refundere halvparten av prisen for edderkoppen siden den levde. Men han har nå drept de andre da, så kanskje han ikke fortjener å få noe tilbake i hele tatt. Jeg er kanskje litt streng av meg, så jeg vet at han ikke hadde fått en krone tilbake fra meg hehe men det er meg da ![]() Det er i hvertfall ikke noe vits å stresse etter han for å gi tilbake.. Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
bare for å legge til en tanke.. har du hatt kontakt med vedkommende etter at pakken ble sendt? Hvis ikke vet du jo ikke om personen har kommet ut for noe og rett og slett ikke har kunnet hente pakken - eks ulykke og endt på sykehus..? Det er jo teoretisk mulig - sånn, før man stempler ham helt og blokkerer ham fra å kjøpe/selge mer..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Hvis vedkomende er i live og her inne til stadig, ville jeg vel kanskje opplyst andre som selger dyr om hvem vedkommene er. Det å ikke hente levende dyr er det ingen unnskyldning for.
Blir man dårlig, får man andre til å hente. Om personene glemmer å hente, så bør personen aldri få kloa i et levende vesen igjen. Selv sender jeg jo fordyr, og er ikke intressert i å sende til slike personen. Et liv er et liv. Selv om det for noen "bare er fordyr og edderkopper" |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Denne personen tok kontakt med meg via Finn.no. så jeg tror han ikke er medlem her på RF.
Han tok kontakt ca 1 uke etter jeg skrev mail til han at pakka var sendt. Han sa at pakka ikke hadde kommet fram ennå, jeg beskrev pakka til han, og anbefalte han å oppsøke postkontoret for å sjekke om hentelappen var blitt borte. Etter det hørte jeg ingenting fra han, så jeg regnet med at han hadde fått pakka, og at alt var ok. Fikk ganske sjokk i dag da jeg fikk den i retur, og det står på pakka at den hadde ligget uhentet på postkontoret siden august. Enda bra jeg hadde notert min adresse på pakka. At en hentelapp kan bli borte, men ikke 3mndr med hentelapper. Da jeg pakket opp pakka hadde jeg ingen tro på at det var noe levende i den. Tarantellen var ekstremt tørst, men har nå fått seg et hjem her, og her blir den. Synes den ALDRI bør bli utsatt for postending igjen. Tøff tella dette synes jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg tenker som andre oppi her... Det KAN være en gyldig grunn. Som sykehus eller annet. Og da er det jo liksom "greit". (Misforstå meg rett).
Men om fyren bare har gitt f i å hente pakka, så syns jeg jo folk bør advares mot denne. Men, det er vel uansett kun 2 hentelapper som blir sendt ut på en pakke. Den første med det samme pakken ankommer, og så en duplikat melding etter en eller to uker. Etter det så gjør ikke posthuset noe før de sender pakken i retur. Det er jo ikke dems feil at folk ikke henter pakkene sine liksom. Og det skal jo godt gjøres om TO mld fra dem blir borte. Kjøper her var jo tydelig intr i pakken sin da, så at det er blitt brått stille fra han, og du får pakken i retur, kan jo nesten tyde på at noe galt har skjedd. Ekkelt sånn der. Du får google navnet hans og se om noe dukker opp
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Med mindre personen har vært utsatt for en ulykke så ville jeg aldri gitt noen penger tilbake i et slikt tilfelle. En annen ting jeg lurer på er hvorfor har pakken blitt liggende der i 3mnd? Jobber selv ofte med posten og om pakken ikke blir hentet etter 2 uker så er det standard prosedyre og sende den i retur, noe som her skjedde etter 3 mnd.
Var pakken sendt med Norges pakke eller som brevpost? Skal uansett ikke ta en uke, så mye mulig at han ombestemte seg etter den var kjøpt og at han sa den ikke var kommet når du snakket med han 1 uke senere for så og gi F i og hente den.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Kan du egentlig være helt sikker på at hentelappen noen gang kom til ham? Jeg vet iallefall selv - bor i en leilighet med inngang på siden av hovedinngangen til huset. Har egen postkasse her, men den blir OFTE oversett av postmennene, og det forekommer relativt ofte at jeg ikke får posten min. Det har skjedd flere ganger at regninger o.l. aldri har kommet fram. Sannsynligvis ender de opp hos naboen, som igjen ikke gidder å levere dem til riktig adresse..
Edit; Det jeg prøver å si er at det er utrolig merkelig å betale for noe man ikke plukker opp. Enten er han stokk dum, eller så har det skjedd noe som har gjort at han ikke har kunnet hente pakken. Jeg ville sannsynligvis sjekket opp saken.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|