"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat nei til dyr på sirkus!!

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-11-2009, 21:38   #1
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Blog Entries: 1
Angry nei til dyr på sirkus!!

Siden jeg regner med de fleste inne på forumet her er glad i andre dyr, og ikke bare i reptiler, så tenkte jeg dette kunne være av interesse.
Jeg personlig har vært på sirkus kun et par ganger da jeg var veldig liten.. Og etter jeg så denne filmen, er jeg sjele-glad for at jeg ikke har vært på det fler ganger, og skal aldri mer dra på sirkus med dyr..
Jeg har jo alltid visst at dyrene på sirkus umulig kan ha hatt et godt liv, men at det var SÅ ille.... nei uff.. Jeg ble lei meg og sitrende forbanna når jeg så denne filmen.. (skulle likt å gjøre eksakt det samme med dyrepasserne som de gjør med f eks elefantene)
Hjelp til med å spre denne filmen og bli med å kjemp for dyrenes rettigheter.

Filmen: Sirkus.info

Les gjerne infoen på resten av sidene der..

Over og ut for denne gang..
Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 21:44   #2
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

hmm.. Det er Noah sitt verk da. PETAs lille norske niese. Og jeg er svært skeptisk til propaganda fra den kanten, spesielt siden disse er blant våre største motstandere i kampen for å få legalisert dyrene våre.

Men for all del, sirkus uten dyr er bedre enn med dyr! Jeg vil bare ikke spre propagandaen til en så lite troverdig organisasjon som i tillegg er imot kjæledyr generelt.
Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 21:47   #3
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Janka Vis post
hmm.. Det er Noah sitt verk da. PETAs lille norske niese. Og jeg er svært skeptisk til propaganda fra den kanten, spesielt siden disse er blant våre største motstandere i kampen for å få legalisert dyrene våre.

Men for all del, sirkus uten dyr er bedre enn med dyr! Jeg vil bare ikke spre propagandaen til en så lite troverdig organisasjon som i tillegg er imot kjæledyr generelt.
Åja.. det er bra du sier, for det var jeg ikke klar over..
Men uansett.. Om man liker Noah eller ikke.. Filmene der du ser elefanter og andre dyr blir slått med jernstenger kan ikke forsvares på noen måte...
Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 21:49   #4
Reptilfreak

Janka sin avatar

Standard

Jess, jeg er enig med saken, for all del!

Cirque du soleil for eksempel, verdens vakreste sirkus, og ingen mishandlede dyr!
Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 21:50   #5
Reptilfreak

reptil-duden sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tønsberg ;)
Meldinger: 169
Standard

Sånt blir jeg fly forbanna av!!!!!!

Var på ett sirkus og der matet de ikke kattene på mange uker bare forr at de skulle følge matbiten!på sirkuset.
reptil-duden er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 21:52   #6
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

*memo til meg selv: Undersøk litt før man fører reklame for en organisasjon..*

Ble bare så utrolig sint når jeg så det klippet at jeg følte jeg måtte få det ut til alle og enhver..
Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 21:55   #7
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

PS: Når jeg skrev: " Filmene der du ser elefanter og andre dyr blir slått med jernstenger kan ikke forsvares på noen måte..." Var ikke ment til deg janka
Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 22:07   #8
Reptilfreak

Janka sin avatar

Standard

Ingen problem

Jeg har faktisk vært på noen noah-møter i min tid(hva kan jeg si? jeg skammer meg idag), men det var samme årsak. Fant fort ut at disse lever i en litt egen verden, og tyr gjerne til "alternative" metoder på å få det som de vil. Som samboer nettopp så fint sa det; hadde Noah og gjengen fått viljen sin, hadde bikkjen også fått stemme ved neste valg.
Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 22:20   #9
Reptilfreak

Janka sin avatar

Standard

Beklager så mye min ekstreme OT-tendens nå, moddene får fikse om de vil.
Men jah, slik jeg har skjønt det, en del av dyrevernsaktivistene deltar i både Noah og Dyrenes frigjøringsfront(vet om en god håndfull). Noah er vel litt mer politisk, og satser på infospredning, mens DFF virkelig er ute å kjøre:

Sitat:
Hvordan frigjøre mink?
Etter å ha lest informasjonen over brenner du sikkert etter å komme i gang - ut til dødsfarmene for å få minken ut i det fri. Følgende tekst er ment som en grunnleggende veiledning i hva du bør tenke på før, under og etter en minkfrigjøringsaksjon. Les teksten og gjør grundig planlegging - det tjener både du og dyrene på.

En minkfrigøringsaksjon kan utføres av hvem som helst. Å åpne burene på minkfarmen krever ikke spesialtrening eller spisskompetanse. Det er avgjørende med grundige forberedelser - sørg for å ha planlagt aksjonen godt og at du på ingen måte (før, under eller etter aksjon) legger igjen spor som kan avsløre deg eller dine medaksjonister.
Dyrenes FrigjøringsFront
Svar med sitat
Gammel 05-11-2009, 07:59   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Jeg har aldri vært glad i sirkus uansett om det er PETA eller NOAH eller gudene vet hvem andre som gir oss det negative synet... Jeg klarer å tenke godt nok selv til å se at elefanter ikke har det godt på sirkus.
Hunder, katter, og andre domestiserte dyr kan jeg se for meg trives helt fint på sirkus, men elefanter og liknende ville dyr vil alltid være dyreplageri i sirkusringen.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:52.