| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg har jo hatt disse småtassene siden Mars/April i år, men siden det har tatt litt tid til å få de håndtamme, så har det blitt lite bilder av dem..
Jeg snakker nå om Afrikanske syvsovere, Graphiurus murinus, som lever i tretopper fra Etiopia langs hele Østkysten helt ned til Sør Afrika. De er eksepsjonelt flinke klatrere, og allerede ved 1 ukers alder så er klørne utviklet nok til å kunne henge seg godt fast. Dietten deres går hovedsakelig på insekter, men de er også veldig glad i frukt som mango, fersken, druer og rosiner, samt diverse nøtter. Oliver; ![]() ![]() ![]() Syvsoverne ser ut til å ofte benytte enhver tid til å sove litt.. ![]() Crash; ![]() ![]() For snart 3 uker siden ble jeg også overrasket av noe veldig koselig. Jeg har fått med meg at avlsparet mitt har vært voldsomt på kjærlighetsstien på slutten av sommeren, og for bare 3 uker siden så fant jeg dette; 4 små nurk, som absolutt ikke er redd for å bruke stemmen sin! ![]() ![]() ![]() ![]() Her ca 2 uker gammel, og er allerede perfekte klatrere. ![]() ![]() ![]() Og så bildene som jeg tok i dag.. Her ca 3 uker gamle. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De har også blitt så vandt med håndtering at de lett sovner så fort det er varmt og mysigt i hånden...
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Det var søte småtassene sine det !
Overrasket over at du har fått de håndtamme... eller, dvs - om noen var sære nok til å orke å få de raringene håndtamme så var det vel du
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Så kult! og gratulerer med unger^^
Har alltid likt disse musene(?)
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
ååå di var jo kjempesøte
si i fra når di er salgsklare for da står jeg garantert først i køen for å kjøpe meg et sonet nurk
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
(eller er jeg helt på viddene nå ?)
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Ahh, føf**n de der er så pene!!Gratulerer, har så lyst på, men hørt mye om at de er vanskelige å få tamme
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Aw, veldig gossine nøster du har der Cammis
![]() Hvis det er grunnen for at du vil ha slike, så tror jeg ikke dette er dyret for deg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Advarer mot eksotiske dyr | Indra | Media | 11 | 09-10-2008 10:09 |
| forbud mot eksotiske fugler? | reptilfrelst | Småprat | 6 | 19-06-2007 12:38 |
| Husransakelse etter eksotiske dyr | tovang | Media | 11 | 04-03-2006 18:15 |
| Eksotiske kjæledyr - et helseproblem? | Chixz | Media | 0 | 01-08-2005 16:03 |