"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat harddisk problemer.

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-10-2009, 18:48   #1
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard harddisk problemer.

Det hender at min ekstra interne harddisk plutselig går vrang.
Plutselig så går pc veldig treigt fordi jeg holder på med noe fra den disken. Jeg restarter maskinen og når maskinen er oppe og går igjen, så er ikke disken og se under "my computer" mere. Den er borte og alle mapper og sånt som er koblet til den disken funker ikke mere.
Når jeg skrur av pc og på igjen også går inn på bios, så står den der, så når jeg saver og går videre, så er den plutselig oppe og går igjen og alt er som før...

Noen som har forklaring på dette?
Gibbs er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 19:08   #2
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Høres enten ut som et virus/trojaner eller noe annet du ikke vil ha i pc'n din. Eller så holder harddisken din på å dø.

Kan også være en løs kabel fra harddisken, men tviler hvis ikke du pc'n har hatt litt røff behandlig i det siste.

Kjør 1-2 virusprogrammer, og se om den finner noe, hvis den ikke gjør det så burde du ta backup av den hvis det er noe viktig der. etter du har tatt backup kan du prøve å formatere den og se om det hjelper,

Fant noe her: hard drive disappear - Google-søk

I mange av tilfellene på nettet, så dauer harddisken etter 1-2 uker eller så var det et virus.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-10-2009, 00:21   #3
Senior Member

Gibbs sin avatar

Standard

AVG finner ikke noe i hvertall..
På den hardisken har jeg kun bildeprogrammer og bilder.
Jeg laster ikke noe drit til den og som sagt AVG finner ikke noe..
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-10-2009, 19:12   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Klassiske symptomer på at disken din er på vei til å dø. Om du hører svake klikkelyder i disken kan du være 100% sikker.
Ta en backup av disken så fort du kan, og kjøp deg en ny en, så slipper du noen ubehageligheter. Ustabile disker er ikke noe å samle på.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-10-2009, 19:32   #5
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Høres kjent ut dette her. Jeg har hatt to disker som har dødd på denne måten. Første symptomer er at Windows mister kontakt med disken, særlig under lagring. En omstart pleier å fikse det midlertidig, men plutselig får jeg ikke kontakt i det hele tatt og da er løpet kjørt.

Jeg hamstret inn Samsung-disker, og tok dobbel backup mens jeg gjentok inni meg: "aldri mer Western Digital, aldri mer Western Digital, aldri mer Western Digital...."

Bedre føre var og alt det der...
Svar med sitat
Gammel 06-10-2009, 00:09   #6
Senior Member

Gibbs sin avatar

Standard

ja, jeg får vel få meg en ny disk på 1 terra..
Slipper jeg og tenke på det på en stund
Samsung that is!

Takk for svar.

ser dem selger Samsung 1 TB på komplett til 625.-
De er jo nesten for billig til og være sant.
Hvor bra eller skal jeg si dårlig er den da?
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-10-2009, 00:14   #7
Senior Member

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Klassiske symptomer på at disken din er på vei til å dø. Om du hører svake klikkelyder i disken kan du være 100% sikker.
Ta en backup av disken så fort du kan, og kjøp deg en ny en, så slipper du noen ubehageligheter. Ustabile disker er ikke noe å samle på.

Hører ikke noe svake klikkelyder, men av og til kommer det en klikkelyd som minner om et bitte lite smell som om det er en sånn liten rund batteri lignende greie som det er flere av på hovedkortet som smeller..hvis du skjønner hva jeg mener
OG noen ganger sier det klikk, sånn klikk som om at maskinen er på vei til å skru seg av. Da ser jeg at maskinen jobber når dette skjer også skjer det liksom ikke noe for det, men jeg forventer på en måte at alt skal gå av.
Snodig greie det der.

Det er godt det ikke er hoved disken min.
Bare for meg og flytte ting over fra den gamle til den nye og bestille meg ny.
Ikke vits og surre med den mere da.
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-10-2009, 12:31   #8
Reptilfreak

suzanne elita sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 109
Standard

Dumt å gi råd om to virus programmer, det holder med ett. Da to ofte jobber mot hverandre. Høres ut som harddisken snart tar kvelden.
suzanne elita er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-10-2009, 19:00   #9
Reptilfreak

cookiejar22 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
Meldinger: 489
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av suzanne elita Vis post
Dumt å gi råd om to virus programmer, det holder med ett. Da to ofte jobber mot hverandre. Høres ut som harddisken snart tar kvelden.
vet om en som fikk det brobleme . fikk ikke gjort noe på pc'en for dem brøvde å drepe verandre.
Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 20:47   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Meløy(Nordland)
Alder: 41
Meldinger: 36
Standard

Hei, du kan prøve å gå på siden til WD og hente ned dignose progrem der fra, da finner du feil vis det er noe med disken, og får kanskje muligheten til å ta backup av dataen du har på den.
Svro er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Info Hotmail problemer Frogger Driftsmeldinger 0 26-08-2009 00:30
Siriss avl problemer Christoffer Fôrdyr 26 09-07-2009 17:13
Problemer med hygrometer Archj Terrarier 7 22-12-2008 00:41
Problemer Expo-syd telia Messer og utstillinger 7 04-08-2008 20:33

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:48.