"

Slanger Her kan du snakke med andre om slanger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-08-2011, 17:55   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: I nord-norge
Meldinger: 121
Standard Innredningstips til GTP-Terra

Har bestemt meg til å gå til innkjøp av en GTP, så skal nå prøve å få til et best mulig terra.
Terraet har målene; 80Lx40Dx80H, og som er til en juvenile, så da burde det vel holde en stund.
Har dekket bakdelen og sidene med hobby Coir mats ( hobby Coir mats, 50x50 cm, 4 pcs. ), se bildet.
Disse gir feste for klatrende planter, så er da ute etter tips til hvordan planter som da kan brukes?
Hvordan type grener egner seg til å bruke? (som kan finnes ute) Eller er det enkleste dusjstenger? (men synes det ser bedre ut med grener)
Alle tips mottas med takk

(har selvsagt varmelampe, varmematte, luftmåler, temperaturmåler, lys og en liten vannskål)
Vedlagte miniatyrbilder
Innredningstips til GTP-Terra-037.jpg  
reptis er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 20:39   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Syns selv det er veldig fint med slike ''henge-planter'' som strekker seg nedover bakveggen. Og det og finne ei passende grein ute i skogen en plass kan vel ikke være akkurat det vanskeligste
Bare og passe på at det ikke er furu
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 20:48   #3
Reptilfreak

Standard Etter besøk på Plantasjen

Da har jeg vært å handlet på plantasjen.
Og vil si at det så straks bedre ut
Men trenger fortsatt tips til å få festet grener på en bra måte.
Mens GTP'en er juvenile, så kan han klatre i den største blomsten/busken, men må som sagt prøve å få ordnet noen ordentlige klatregrener.
Er det noen som har egne bilder av sine oppsett, så gjerne legg de inn her Bestandig spennende å titte inn i andre sine terraer.

Slik ble det nå;
Vedlagte miniatyrbilder
Innredningstips til GTP-Terra-img_0079.jpg   Innredningstips til GTP-Terra-img_0080.jpg  
reptis er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 20:51   #4
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Syns selv det er veldig fint med slike ''henge-planter'' som strekker seg nedover bakveggen. Og det og finne ei passende grein ute i skogen en plass kan vel ikke være akkurat det vanskeligste
Bare og passe på at det ikke er furu
Liker også hengeplanter godt.
Kjøpte en slik på plantasjen, men har ikke så grønne fingre, så må vel få hjelp til skikkelig oppheng en plass.
Har bare en foreløbig løsning nå, men vil ha planter som dekker bakveggen
reptis er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 20:53   #5
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptis Vis post
Liker også hengeplanter godt.
Kjøpte en slik på plantasjen, men har ikke så grønne fingre, så må vel få hjelp til skikkelig oppheng en plass.
Har bare en foreløbig løsning nå, men vil ha planter som dekker bakveggen
Trenger ikke ha grønne fingre, finnes fine hengeplanter av plast
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 20:56   #6
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Trenger ikke ha grønne fingre, finnes fine hengeplanter av plast
Joda, gjør jo det.
Så lenge de ser ekte ut, så kan det være like bra (og billigere)
reptis er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 21:25   #7
Reptilfreak

malm sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 31
Meldinger: 63
Standard

Det viktigste i et GTP terra er at de har et par ulike høyder å henge på i terrariet, og at det da er relativt horisontale greiner de har å henge i. Kan godt bruke griner fra naturen, men lianer er jo både penest og tryggest (ingen kvae bla.).

Greinene kan festet på flere måtet, men jeg har pleid å silikonere/lime fast vinkeljern til sideglassene og så skrudd fast greinene til disse. I det nåværende oppsettet har jeg også en større grein/rot på skrå, som jeg har skrudd fast lianene i. Her er et bilde av galskapen før det ble nedgrodd

Levende planter er ikke bare MYE penere med det renser lufta og holder luftfuktigheten oppe, så ingen grunn til å gå for plast. Har flere typer klatreplanetr til en billig penge her, så bare send meg en PM om du er hypp. Har div annet også for den saken skyld...

PS: Var jeg deg så ville jeg innvestert i et regnsystem først som sist. Det er nesten umulig å holde luftfuktigheten høy nok for disse ved manuell vanning, og dessuten blir du dritt lei av å vanne etterhvert

Mvh Martin
Vedlagte miniatyrbilder
Innredningstips til GTP-Terra-198124_12715695331_851855331_148593_2320_n.jpg  
malm er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 22:03   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
Meldinger: 271
Standard

hei hva betyr gtp?
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 22:08   #9
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mantris Vis post
hei hva betyr gtp?
Grønn trepyton
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 22:44   #10
Reptilfreak

Standard

Det der så veldig bra ut Malm
Godt mulig jeg blir å kontakte deg angående hengeplantene ja. Må bare først få hengt opp grener, lianer e.l. Så ser jeg etter det hva mer jeg trenger.
Skal inn å sjekke regnsystem nå. Vil tro man blir lei av vanningen etterhvert ja...
reptis er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Erfaringer med Exo Terra "Screen-terra" Sponnich Terrarier 14 21-01-2010 07:19

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:27.