| Slanger Her kan du snakke med andre om slanger. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Er det noen som vet hvor vanlig det er med virkelig små slanger i fangenskap? Tenker noe ligenende dette:
Enten mindre, samme størrelse eller opp til 40-50cm. Eventuelt arter som er vanlig i fangenskap? Ble noe galt med linken, så man må trykke øverst på den grønne linja Og anbefale kornsnok/kongepython eller whatever er ikke vits, da jeg har fikset meg det allerede. Lurer bare på hvor vanlig det er med virkelig små slanger i fangenskap. Type 20cm +- |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Tror antaresia arter er det minste du får tak i. Fanden har en til salgs på repti.net
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Antaresia perthensis blir 50 cm +/-. Den på bildet er jo en juvenil!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Av pyton er den minste arten du får fatt i Antaresia perthensis denne må du ut av landet for å få fatt i . pris på dem er ca 3500-4500 stk. tror ikke jeg ville anbefalt dem som nybegynner slange etter som om du får den som en baby trenger du å assist mate den en stund.
Disse blir 50-60 cm En annen slanger er antaresia stimsonii den blir vel somregel under meteren men du må ut av landet for å skaffe . samme som med a.perthensis en baby av arten anbefales ikke med mindre den spiser pinkies Antaresia maculosa blir ca 120-150 cm Ellers er vel sand boa som blir små men i den størrelsen du snakker om vet jeg ikke
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Er snakk om noe lite, noe lignende det bilde jeg postet. med maxlengde på rundt 50cm. men 3500-4500 for en slange på den størrelsen blir litt uaktuelt
For holde meg til kongepyton en stund |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Slangen på bildet er visstnok en Texas brown snake (Storeria dekayi texana) og de voksne blir ifølge wikipedia 12" (rundt 30cm lange)
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Liten slange | Arfus | Slanger, øgler og skilpadder | 16 | 07-10-2010 10:37 |
| hva er liten nok mat? | Rawhin | Taranteller og skorpioner | 12 | 02-11-2009 17:30 |
| En liten feil | Levithian | Forslag til endringer/forbedringer av siden | 5 | 02-01-2009 01:17 |
| søt liten skapning | therabro | Ekte edderkopper | 1 | 27-09-2007 20:16 |
| spm. om liten slange | rioth | Snoker | 16 | 15-04-2007 15:31 |