"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Slanger Forings problemer med trepyton:/

Slanger Her kan du snakke med andre om slanger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-06-2011, 00:52   #1
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
Meldinger: 307
Standard Forings problemer med trepyton:/

Jeg har nå hatt min trepyton i to uker har enda ikke fått i den noe mat:/ den vil ikke ha mat noen forslag jeg har vente til lyset har vært av i noen timer og prøvd da av å til ligger den på bakken om natta, har lest at de bare kommer på bakken for Å jakte men har ikke hatt mat når jeg har sett det:/ hva må til får å få få slangen til å spise. Har sett film om tvangs foring men har håpet og slippe det:/
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 00:55   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Hvor gammel er trepytonen din?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 00:59   #3
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Hvor gammel er trepytonen din?
Er usikker ikke så gammel den er ikke startet og bli grønn enda
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 01:10   #4
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Husker du når den spiste sist da? Og hvordan er forholda i terraet? Og blir den tilbudt det samme nå, som alltid? Kan det f.eks være at maten ikke avgir nok lukt eller er for kald? Virker den skeptisk eller smånervøs for bytte?
tannkrem er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 01:11   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Er ganske viktig å vite alderen når man kjøper en ung trepyton, spesielt hvis det kan være mulig at den ikke er eldre nn 2-3 måneder.
Jeg mistet to trepytonunger nettopp pga det, de var for unge til å bli solgt, tålte ikke stresset med å flytte til et så ukjent sted med en gang, og de nektet å spise for meg. Man kan ikke tvangsmate så unge trepytons, fordi skjellettet deres rett og slett ikke tåler det.
Så der lærte jeg leksa mi iallefall.

Men nå vet ikke jeg om din er 2-3 måneder, eller 10 måneder. Grønnfargen pleier ikke å begynne å komme frem før de er ca 1 år. Trepyton-unger er svært sensitive og tandre småtasser, det er lite som skal til for at de stresser, og det kreves mye kunnskap og tålmodighet fra eier for at det skal fungere når de er små.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 01:23   #6
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Husker du når den spiste sist da? Og hvordan er forholda i terraet? Og blir den tilbudt det samme nå, som alltid? Kan det f.eks være at maten ikke avgir nok lukt eller er for kald? Virker den skeptisk eller smånervøs for bytte?
Han skal ha matet den dagen føre jeg kom å henta den Den har det akk som den skal ha det med luft og varme han den er ca 45 cm Maten lukter, og den er ganske varm lar den ligge under varme lampa nå sist føre det hadde jeg den i en pose i varmt vann den bare prøve å gjemme hode vekk men den kan hode den innat munn uten at den gjør noe første gangen beit den bytte bare sånn den gjør når jeg skal ta den opp å:/
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 01:39   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2003
Sted: bergen
Alder: 32
Meldinger: 152
Standard

hva har du den i og hvilke temperatur gir du den?hvor ofte prøver du å mate den?jeg ville ha ventet hvertfall fem dager til en uke før jeg prøvde å mate igjen..og du sier at den gjemmer hodet slik som den gjør når du tar den opp..det er en veldig dårlig ide å begynne å håndtere disse dyrene før du har fått de til å spise og de har etablert seg skikkelig!de bør være minst ett år før du begynner med det..
blaze er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 01:42   #8
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Så ikke at den var nylig omplassert Da er det nok hvertfall ingen lur idé å begynne å håndtere den med en gang. Camstatic har nok rett. Den har jo ikke gått veeeeldig lenge uten mat. Kan hvertfall av egen erfaring nevne at kongepytoner blir veldig fort skremt om man er for påtrengende med maten. La heller slangen intressere seg for maten og komme til den, enn å ta byttet opp i ansiktet på den. Og at det da er nytt sted gjør det nok ekstra tungt. La den være HELT i fred.

CamStatic: Når synes du det er greit å overta en gtp fra oppdretter? Setter man egne krav til di?
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 01:58   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2003
Sted: bergen
Alder: 32
Meldinger: 152
Standard

hva har du den i og hvilke temp bruker du?hvor ofte har du prøvd å mate den og hva mater du med?jeg vill ha ventet minst 5 til syv dager før du prøver igjen,hvis det er to uker siden den har spist så skal den klare det helt fin så lenge den har spist regelmessig frem til nå...og du sier at den gjemmer hodet slik den gjør når du tar den opp..det dummeste du kan gjøre med en så ung gtp som ikke har spist hos deg ennå er å begynne å håndtere den!la den være helt i fred og ikke begynn å håndtere den før den har spist noen ganger(helst mange ganger) og spør de du kjøpte den av hvor gammel den er slik at du vet når du kan begynne å håndtere den!
blaze er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
størrelse på forings dyr bakkelitt Taranteller 17 20-09-2009 16:42
Forings hjelp til baby-salamander? Sponnich Salamandere 3 19-08-2009 09:29
Forings filmer av tarantellene dine meloslave Taranteller 12 14-08-2009 00:05
Grønn trepyton Shibiz Boa og pyton 3 23-04-2008 09:35
Morelia viridis - Grønn Trepyton Jabbe Slangefakta 0 07-03-2008 21:51

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:24.