| Slanger Her kan du snakke med andre om slanger. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Lurer på å legge ferdig plen inne hos en tre python noen som har prøvd det før ser for meg den holder bra på fultigheten og at det hadde blitt fint
?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Har tenkt på tanken selv, men slo det fort fra meg. Vedlikehold og rengjøring tror jeg ville vært for meget. Ser di har gjort det i bergen, men der har dem jo putta inn helt sinnsykt mange biller av noe slag som jeg regner med forenkler vedlikeholdet litt?
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
SÅ det er ikke bare å klippe gresset og ta ut dritten
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Haugesund, Rogaland
Alder: 36
|
Du har ett regnskogsdyr - du finner ikke mye gress på bunnen i regnskogen..
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Du må ha et temmelig dypt jordlag under gresset, uten jorden vil gresset raskt dø.
Når man lager ferdig plen så kappes røttene. Disse MÅ gro ut om ikke så vil naturligvis gresset etter kort tid dø. I et terrarie er det varmt og har høy fordampning. For at plenen din skal fungere der må du vanne desto mere. Ergo du vil raskt få vannoppsamling i bunnen av terrariet ditt som kan føre til mugg. Beste er nok å lage et skikkelig bunnlag f.eks ved å blande torv og kokus bark, evt supplere med litt mose. Det vil holde massevis på fuktigheten og se mye mer naturlig ut. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
jeg har prøvd med gressfrø (med blomsterfrø i) i terrarier. Det ble kjempe fint i begynnelsen, men så døde det fort ut, Må spraye gresset ofte, men ikke for mye. Ble litt vel mye strev synes jeg.
Fineste var blomstene som sprang fram mellom gresset. Får kjøpt relavtiv små bokser emd gressfrø på feks plantasjen |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skjeggagam Noen som har erfaring med PowerSun? | norwegianking | Agamer | 4 | 15-11-2010 23:14 |
| LED belysning, noen som har erfaring? | variegatae | Utstyr | 10 | 04-10-2010 18:23 |
| Noen med Leopardskilpadde erfaring... | junior | Skilpadder | 4 | 05-09-2009 18:05 |
| Noen som har erfaring med denne | twinker | Reptiler | 6 | 03-02-2009 22:34 |
| Noen som har erfaring med TheSpiderShop? | powerboy | Taranteller | 20 | 05-02-2008 21:54 |