| Slanger Her kan du snakke med andre om slanger. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Hei alle reptilfrelste =)
.. Boksene mine holder fra 27c til 28c så det er bra. Har ikke målt fuktigeten oppi boksene enda, men det kjennes fuktig å det skal det vel være?Jeg har to stk. Aesculapian snake, Zamenis longissimus. Hua er gravid og skal legge egg om et par dager. Jeg har laget en fuktigincubator. Sånn som denne " title="YouTube - Home-made Egg Incubator" target="_blank">YouTube - Home-made Egg Incubator Men jeg har ikke noe substrat til og ha i. Er det noe jeg kan bruke? Har ikke penger til Vermiculite akkurat nå + at alle nettbutikkene er tomme virker det som. Noe dere har brukt eller vet at jeg kan bruke? Kan jeg bare legge en tørr klut nedi der? på forhånd takk for svar =) MVH Sondre =) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Perlite eller varmeculite er vel det jeg anbefaler, tror du kan finne det på plantasjen.
Det skal ikke være så fuktig at det er vått i boksen du skal ha egga.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ok, da skal jeg sjekke på plantasjen =) Så fuktig er det ikke, men er så fuktig at man "kjenner" varmen bedre hvis du skjønner hva jeg mener =)
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
|
Ikke legg eggene på fuktig substrat, dra på nille eller ligende og finn noe plastgitter du kan legge eggene på.
Evnt dra på akvariebutikken og kjøp grov engelsk grus og legg eggene på dette. Eggene får nok fuktighet fra luften, og vil så kalt "eksplodere" med fuktighet fra substratet i tillegg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Åja
kan jeg ikke bare bruke bark da a? eller? For det holder seg mellom 27-29 grader nå ser jeg. 27 på natta og 28.5 på det varmeste på dagen.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
eller funker ikke deT?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ingen som vet dette????
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Utålmodig?
![]() Anbefaler vermiculite eller perlite. Fuktigheten regulerer du selv med hvor mye vann du har i. Hvor mye vann er rett og slett noe du bare må prøve deg frem til.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|