"

Slanger Her kan du snakke med andre om slanger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-09-2010, 01:58   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 27
Standard Jungle x Coastal Carpet

Heisan,
Jeg vet ikke hvor mye dere husker fra mine tidligere poster, men jeg har hatt en Jungle Carpet Python i Australia i ett halvt år (ikke mye, nei, men mer enn ingenting), og synes det var en utrolig flott slange.

Ble skuffet da jeg hørte norge har totalforbud mot reptiler, men jeg har nå tenkt at det ikke kommer til å sette en stopper for meg.

Har kikket en del på repti.net, men de fleste selges langt borte, og frakt er vel ikke like greit.

Kom over en som skal selge som bor i nærheten, men det er som tittelen her sier 2 unger som er resultatet av en kryssing mellom Jungle Carpet Python og Coastal Carpet Python.

Egentlig er jeg imot hybrider, men vet ikke nok om det til å ta noe standpunkt. Siden disse slangene egentlig ikke er veeeeldig ulige til vanlig ser jeg ikke forferdelig tungt på det. Men jeg for min del hadde hatt mest lyst på en ren art.

Men, til spørsmålet;
Hvordan vil dette være som en "begynner" slange for meg?
han selger to stk for 1500kr, noe jeg synes er litt i meste laget, men skal se hva vi finner ut av. Om de ligner mer på Jungle er det jo flott, men er redd de skal bli like enorme som coastal carpetene blir, og har sett de ute i naturen i Australia, og det er grei størrelse på de for å si det sånn..

Tenker også litt på temperament. Postet tidligere at jeg likte Boa c.i, og c.c, og det gjør jeg enda. Har en annen som mulig kan selge meg en albino boa c.c for 2500kr (sikkert mulig for litt greiere pris), men igjen så vet jeg ikke. Disse to JxC er lettere tilgjengelig, og det er hun/han. Men siden de sansynligvis er søsken blir det vel ikke noe bra å prøve å få noe mer utav det..

Og i bunn og grunn trenger jeg bare en slange.

Så, gi meg tips her folkens!
Burde jeg heller vente å se om jeg finner en ren art, og heller betale litt mer, eller høres dette greit nok ut?

På forhånd takk,
Stian
Stianbl er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-09-2010, 11:52   #2
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Nå har ikke jeg store peilingen på slanger, så noen anbefaling av jungel over coastal kan jeg ikke gi deg.
Men sån generelt sett, så ville jeg gått for den arten som jeg absolutt ville ha.
Jeg har kongesnok, og jeg ville ha kongesnok. Da ville det ikke falt meg inn å kjøpe en kornsnok bare fordi dem er "like" i fasongen.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg kanskje heller reist noen ekstra 10 mil for å få den slangen som jeg egentlig var ute etter, istedet for å finne en "billig erstatning".

Spørs jo selvfølgelig hvor sær du er, men dette er nå slik jeg tenker.
Kjøper ikke BMW når det er MB du liker, vettu

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-09-2010, 15:38   #3
Reptilfreak

Standard

Så sant så sant..

Men problemet er at det er litt mer enn 10 mil ekstra å kjøre..
Jeg ser mange gode tilbud i Stavanger, men jeg bor selv i Grimstad, så det er ett godt stykke å kjøre.
Med tog tar det over ett døgn, for returen hjem blir over nattoget. Så ja..

Går ann å sende på buss, og hente i kr.sand, men ikke mange som vil ta den sjangsen. Selvom buss burde være helt trygt, da den ikke skal innom noen sorterings stasjoner eller bli behandlet i det heletatt. bare ligge der til jeg henter den noen timer senere =)

Men får vel fortsette å lete litt da..

OBS: Om noen skal ifra Stavanger og mot Kr.Sand - Arendal en plass så si ifra! =)
Stianbl er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-09-2010, 22:54   #4
Reptilfreak

Meldinger: 106
Standard

Helt ærlig ligg unna krysninger uten mening.
Som nettop CoastalXJungle er, du vil garantert før eller siden ønske å få unger og da videre fører du problemene.

Det finnes heller ikke rene Boa constrictor constrictor Albinoer i Norge og til en pris på 2500NOK er det 100% sikkert. Prisen på rene BCC albino vil sikkert ligge 40X hva denne albinoen du sikter til koster.
Det finnes ikke rene colombianske(imperator som er albinoenes opprinnelseland) heller for den saks skyld.
Alle albino linjene bortsett fra de Central Amerikanske er av usikkert opphav.

Om man driver med mutasjoner så blander man kortene uansett, så lokalitet/underart er sjeldent det viktigste. heller farge og mønster, så da blir renhet sekundert.

Det finnes fortsatt rene tepper for salg i Norge, f.eks Irian Jaya Het for granite på repti har jeg sett.
variegatae er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2010, 01:44   #5
Reptilfreak

Standard

Hmmm, ja.
Eneste problemet mitt er transport. Er så vanskelig å få tak på slanger når de aller fleste er så langt unna.

Han jeg snakker med nå (har de her over natta nå) har to søsken, en han og en hun, av Jungle x Coastal. De er det ikke noe å få unger på uansett, da de jo er søsken, så sånn sett er det ikke veldig farlig. Og har heller ikke plass til det.

Hadde egentlig bestemt meg for å vente litt med kjøpet, men da jeg fikk sett de i dag så var de jo bare veldig flotte..

Er det ingen som vet om en god måte å transportere slanger fra Stavanger og ned til sørlandet? kan ta bil, men det tar jo 4-5 timer hver vei, og koster gruelig med penger i bensin/bom...
Stianbl er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2010, 11:07   #6
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Syns igrunn at 4-5 timer å kjøre er verdt det hvis det er et dyr du virkelig vil ha.
Kjørte selv omtrent 12 timer for å hente noen leo gekko bebiser

Men er jo selvfølgelig kun du som kan bestemme hvor langt du er villig til å reise da
Husk, det er en engangsinvestering. Og for å få det dyret DU vil ha, vil jeg si det er verdt det

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2010, 11:28   #7
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Om fattige 4-5 timer i bil ikke er verdt det, eller noe du må tenke på - så syntes jeg du skal droppe kjøpet. Da er du definitivt IKKE gira nok.

Tenk på de som lett kjører til Hamm flere ganger i året (er vel fort over 100 mil hver vei) - kjenner selv folk som uten å måtte tenke seg om har hivd seg i bilen her på vestlandet og kjørt ett godt stykke inn i Sverige for å hente dyr..
Svar med sitat
Gammel 28-09-2010, 13:33   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

4 timers biltur høres ut som luksus i forhold til hva slags tokter jeg har vært ute på tidligere, iallefall...

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2010, 14:08   #9
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard

Syns ikke man skal dømme hvor gira en person er på en slange utifra hvor langt han vil kjøre, det blir rett og slett for dumt.
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-09-2010, 00:34   #10
Reptilfreak

Standard

Ser her ja, var plutselit litt svar i tråden =)

Jeg kan med sikkerhet si at jeg er ganske gira
Første problem med å hente i Stavanger er at jeg faktisk ikke har bil, og skal jeg låne bil hjemme må det bli etter arbeidsdagen er over, og det blir fort veldig sent. Kunne jo gjort det da.

Andre grunn er at jeg ikke har kjørt til Stavanger før, men det burde vel gå bra da det er hovedvei hele veien (a)

Tredje grunn er at det er 5 timer hver vei, så er 10 timer tur/retur uten pauser, pluss ekstra tid for å finne frem og en del bommer hver vei.

I bunn og grunn betyr det at bensin og bomutgifter vil bli en god tusenlapp, og jeg er nyutdannet student uten jobb for tia. =)

Men det er klart, det er ikke veldig mye stress å faktisk gjøre det. Har også sett på tog, og vurderte det veldig da det er mye billigere, men tar lengre tid.

men så er det det med denne slangen her (Jungle x Coastal).. Jeg hadde jo en Jungle i Australia som jeg synes var utrolig flott, så jeg har kjennskap til denne typen. Så derfor vil jeg også ha denne, selvom jeg kanskje lengter mer etter en albino boa f.eks.

Men jeg vet som så at jeg skal ha mer enn 1 slange, så da kan jeg likegreit kjøpe denne lille flotte slangen nå, og lage ett flott terrarie til den før jeg tenker på å kjøre å handle enda en.

Men jeg skal uten tvil påkoste meg tid/penger på å få tak i en flott albino, eller helst sunglow, boa constrictor når den tid kommer =)

jeg har sett en del på Coastal i det siste (youtube), og selvom de ikke er i mange morphs, og den jeg har nå er vanlig, så liker jeg tanken på å ha ett normalt dyr også, da de er flotte på sin egen naturlige måte. På en helt annen måte enn det en albino boa ville vært. Når denne pytonen blit litt større vil den se ut sånn som slanger skal se ut, og det synes jeg er bra =)

Så kan jeg heller kjøpe den boaen når jeg har mer plass så jeg har en flott slange også. Burde være en grei startsamlig =)

Siden vi er inne på slanger og slikt kan jeg nevne at jeg har veldig lyst på en Grønn Trepyton også, men da disse helst ikke skan håndteres så mye vil jeg vente med det til senere. Jeg liker veldig godt å ta slangene ut på en luftetur og la den krype fridt på armen/kroppen, så lenge de ikke er stressa =)
Stianbl er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Jungle Tangerine Albino leo77 Mine Herptiler 17 19-01-2010 09:16
Hjemmemekka repti-carpet? Kleo Prosjektplaner 3 22-11-2008 12:12

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:20.