"
Gammel 02-06-2010, 13:24   #1
Reptilfreak

Azuten sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 23
Meldinger: 14
Standard Sand til Boa Constrictor?

Hey!... Er det noen som veit om det er mulig å bruke sand til de?... tenkte på sånn bade sand lignende som brukes til chinchilla evt noe lignende? har vært ganske fint med det til mine to små om det har vært mulig... bruker pryd bark atm

Azuten
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-06-2010, 22:40   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Alder: 25
Meldinger: 79
Blog Entries: 1
Standard

Kan jeg foreslå jord blandet med 50% sand istede. Det holder bedre på fuktigheten. Grav opp selv eller pass på og kjøp gjødselfri. Jeg bruker denne blandingen selv. Fungerer veldig bra, i tillegg så er det kanskje morro å grave ut noen skjulesteder til de i jorda.
rebeloverdrive er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-06-2010, 20:39   #3
Reptilfreak

Azuten sin avatar

Standard

hmmm... høres fancy ut.. kan jo prøve å se om de små liker det
Svar med sitat
Gammel 03-06-2010, 22:06   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 392
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av rebeloverdrive Vis post
Kan jeg foreslå jord blandet med 50% sand istede. Det holder bedre på fuktigheten. Grav opp selv eller pass på og kjøp gjødselfri. Jeg bruker denne blandingen selv. Fungerer veldig bra, i tillegg så er det kanskje morro å grave ut noen skjulesteder til de i jorda.
Ville ikke gravd ut huler til de da de sansyligvis vil drite i de og da er det vanskelig og oppdage å gjøre rent.
evak er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-06-2010, 04:24   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av evak Vis post
Ville ikke gravd ut huler til de da de sansyligvis vil drite i de og da er det vanskelig og oppdage å gjøre rent.
Tenkte ikke på dype, vridde huler. Så mere for meg huler som det går fint og dytte hånden inn i for og grave ut. Er bare og sjekke når man bytter vann det.
Svar med sitat
Gammel 04-06-2010, 09:00   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 392
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av rebeloverdrive Vis post
Tenkte ikke på dype, vridde huler. Så mere for meg huler som det går fint og dytte hånden inn i for og grave ut. Er bare og sjekke når man bytter vann det.
Jeg sier ikke at det er umulig men upraktisk.
Det er fult mulig å få det til og det er mulig å holde det rent men det er ikke lett, boaer pisser å driter mye og overalt så det er lett å overse det. samt at det kan bli svert vanskelig å få den ut av hulen uten å ødelegge den når du vil ha den ut og den ikke vil.
Jeg foretrekker løse huler som kan løftes opp når du skal ha ut slangen og som kan tas ut og vaskes når de har smørt møkk overalt.
Men for all del kjør på, egenerfaring er det beste.
evak er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-06-2010, 12:03   #7
Reptilfreak

Misery sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 21
Standard

Sand bør ikke brukes hos Boa Constrictor, de får lett irretasjoner in munn og luftveier av det.
Svar med sitat
Gammel 05-06-2010, 12:33   #8
Reptilfreak

Azuten sin avatar

Standard

hmmm... da får de bare holde seg til bark ...
Svar med sitat
Gammel 07-06-2010, 21:17   #9
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av evak Vis post
Jeg sier ikke at det er umulig men upraktisk.
Det er fult mulig å få det til og det er mulig å holde det rent men det er ikke lett, boaer pisser å driter mye og overalt så det er lett å overse det. samt at det kan bli svert vanskelig å få den ut av hulen uten å ødelegge den når du vil ha den ut og den ikke vil.
Jeg foretrekker løse huler som kan løftes opp når du skal ha ut slangen og som kan tas ut og vaskes når de har smørt møkk overalt.
Men for all del kjør på, egenerfaring er det beste.
Opp til hver enkelt Jeg foretrekker å gjøre den ekstra jobben pga at jeg synes det ser penere ut
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Boa sp. Boa C. Constrictor Azuten Boa og pyton 12 08-04-2010 21:29
Kongeboa boa constrictor frankis Boa og pyton 22 09-10-2009 13:45
Kongeboa Boa Constrictor soyloco Boa og pyton 9 25-10-2008 19:45
boa constrictor vs imperator Draanes Boa og pyton 4 27-04-2008 14:43
lysstyrke til Boa Constrictor Thoord Terrarier 2 19-12-2005 20:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:18.