"
Gammel 18-05-2010, 16:29   #1
Reptilfreak

Simon sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Rogaland
Alder: 18
Meldinger: 23
Standard Første slange..

Hei.
Jeg skal nå gå til inskaffelse av 2 konsnoker. En CandyCane og en Extreme ( Morph ).

De skal hvere i samme terrarie som er 120x60x60.. Er ikke det stort nok? Det skal hvere 3
gjemme plasser + at de kan grave seg ned. Varme matte og bade/drikke plass, lianer og
planter og grener de kan klatre i. Er det noe jeg mangler så er det bare og si ifra. Hva er
prisen på disse Kornsnok'ene tror dere og hvem eller hvor kan jeg få tak i de? Allt tilbehør
og terrarie skal selfølgelig kjøpe inn på forhand og jeg har lest mye om Kornsnok'er og
hvordan de er og har hatt lyst på slange i ca. 2 år nå. Ha en fin dag videre også snakkest vi.
Mvh. Simon.
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 17:44   #2
Reptilfreak

Simon sin avatar

Standard

Her er litt mere info om ting/deler jeg skal ha i terrarie:

1 stk. hobby terrano pine bark, 25 l. Substrat for halvfuktige, men hovedsakelig
for fuktige og tropiske terrarier. Ideellt for større reptiler og skogslevende arter.. 335 kr.

1 stk. hobby sun base, heating stone, 24x31x2cm 9w. 2 cm tykk steinflate på
25x21 cm varmefelt med 9 watts varmeelement. Varmestenen gjenskaper en
sten som er oppvarmet av sollyset, i naturen vil stenen bibeholde tempraturen
i lang tid etter at solen har gått ned. Mange reptiler benytter denne varmekilden
for varmeregulering som er viktig for fordøyelsen.
550 kr.

1 stk. exo terra hygrometer rund. For måling av terrariets luftfuktighet, plasseres
innvendig i terrariet. 40 kr.

1 stk. terrarie lås, lås m/ 2 stk nøkkler til avlåsning av skyveglassdørene i terrariet.
80 kr.

1 stk. hobby underjordisk stubbe nr. 2. 11x30x26cm. Sikrer ett trygt gjemmested
som motvirker stress. Veldig stabil, velter ikke enkelt selv ikke av store reptiler.
Ett ordentlig gjemmested er ofte under-anerkjent i ett naturlig terrarie. Uten ett
trygt sted å gjemme seg eller sove vil reptiler og amfibier bli stresset. Dette påvirker
aktiviteten og appetiten som vil på lang sikt redusere immun-forsvaret. Gjemmestedet
ofte også sikrer dyrene skygge og ett kjøligre område i terrariet.
140 kr.

1 stk. exo terra boston fern medium. Plante. Meget naturtro plast planter som
kan benyttes som alene dekorasjon i terrariet eller i sammen med ekte planter.
Planter i terrariet gir dyrene ett "naturlig" miljø og gjemmesteder. Dette gir
dyrene mer naturlig oppførsel og steder hvor de kan trekke seg tilbake og hvile. 150 kr.

1 stk. hobby monte mar medium. 20x10x18cm. Dekorativ grotte med nedfeldt
drikkeskål på toppen. 213 kr.

1 stk. exo terra termometer rund. For måling av tempraturen i terrariet, plasseres
innvendig i terrariet. 36 kr.

1 stk. hobby corner-cave, bark. Sikrer ett trygt gjemmested som motvirker stress.
Veldig stabil, velter ikke enkelt selv ikke av store reptiler. Ett ordentlig gjemmested
er ofte under-anerkjent i ett naturlig terrarie. Uten ett trygt sted å gjemme seg eller
sove vil reptiler og amfibier bli stresset. Dette påvirker aktiviteten og appetiten som
vil på lang sikt redusere immun-forsvaret. Gjemmestedet ofte også sikrer dyrene
skygge og ett kjøligre område i terrariet. 530 kr.

1 stk. wromak terrarie 120x60x60cm. helglass spesial.
Glass terrarie med skyvedører og lufting
i bakkant. Terrariet har 5 cm kant opp til døren for mulighet for substrat og vann. 3500 kr.

Total pris: ca. 5500 kr. uten slangene.
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 19:14   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 392
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Simon Vis post
Her er litt mere info om ting/deler jeg skal ha i terrarie:

1 stk. hobby terrano pine bark, 25 l. Substrat for halvfuktige, men hovedsakelig
for fuktige og tropiske terrarier. Ideellt for større reptiler og skogslevende arter.. 335 kr.

1 stk. hobby sun base, heating stone, 24x31x2cm 9w. 2 cm tykk steinflate på
25x21 cm varmefelt med 9 watts varmeelement. Varmestenen gjenskaper en
sten som er oppvarmet av sollyset, i naturen vil stenen bibeholde tempraturen
i lang tid etter at solen har gått ned. Mange reptiler benytter denne varmekilden
for varmeregulering som er viktig for fordøyelsen. 550 kr.

1 stk. exo terra hygrometer rund. For måling av terrariets luftfuktighet, plasseres
innvendig i terrariet. 40 kr.

1 stk. terrarie lås, lås m/ 2 stk nøkkler til avlåsning av skyveglassdørene i terrariet.
80 kr.

1 stk. hobby underjordisk stubbe nr. 2. 11x30x26cm. Sikrer ett trygt gjemmested
som motvirker stress. Veldig stabil, velter ikke enkelt selv ikke av store reptiler.
Ett ordentlig gjemmested er ofte under-anerkjent i ett naturlig terrarie. Uten ett
trygt sted å gjemme seg eller sove vil reptiler og amfibier bli stresset. Dette påvirker
aktiviteten og appetiten som vil på lang sikt redusere immun-forsvaret. Gjemmestedet
ofte også sikrer dyrene skygge og ett kjøligre område i terrariet.
140 kr.

1 stk. exo terra boston fern medium. Plante. Meget naturtro plast planter som
kan benyttes som alene dekorasjon i terrariet eller i sammen med ekte planter.
Planter i terrariet gir dyrene ett "naturlig" miljø og gjemmesteder. Dette gir
dyrene mer naturlig oppførsel og steder hvor de kan trekke seg tilbake og hvile. 150 kr.

1 stk. hobby monte mar medium. 20x10x18cm. Dekorativ grotte med nedfeldt
drikkeskål på toppen. 213 kr.

1 stk. exo terra termometer rund. For måling av tempraturen i terrariet, plasseres
innvendig i terrariet. 36 kr.

1 stk. hobby corner-cave, bark. Sikrer ett trygt gjemmested som motvirker stress.
Veldig stabil, velter ikke enkelt selv ikke av store reptiler. Ett ordentlig gjemmested
er ofte under-anerkjent i ett naturlig terrarie. Uten ett trygt sted å gjemme seg eller
sove vil reptiler og amfibier bli stresset. Dette påvirker aktiviteten og appetiten som
vil på lang sikt redusere immun-forsvaret. Gjemmestedet ofte også sikrer dyrene
skygge og ett kjøligre område i terrariet. 530 kr.

1 stk. wromak terrarie 120x60x60cm. helglass spesial.
Glass terrarie med skyvedører og lufting
i bakkant. Terrariet har 5 cm kant opp til døren for mulighet for substrat og vann. 3500 kr.

Total pris: ca. 5500 kr. uten slangene.
Jeg hadde droppet varme steinen og heller brukt varmematte og\eller varmelampe, hadde også innvistert i termostat til å styre tempraturen i terra.
Ellers blir det sikkert et flott terra.
Det er mulig å spare en del kr på å kjøpe noe brukt på repti.net. Bare husk å steriliser\vask alt utstyr før du bruker det.
evak er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 19:50   #4
Reptilfreak

Simon sin avatar

Standard

Er ikke varmesten like bra som varme matte da? Jeg liker ikke tanken med og ha en varme matte under terrarie på eit tre bord.. Hvordan virker en termostat da?
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 20:09   #5
Reptilfreak

sweepy sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 44
Standard

Sitat:
Er ikke varmesten like bra som varme matte da? Jeg liker ikke tanken med og ha en varme matte under terrarie på eit tre bord.. Hvordan virker en termostat da?
Ikke noe problem det, har det på slangene mine. bruker også varmelampe.
Har hørt at varmesten kan skade slangen din, at den blir for varm.
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 20:17   #6
Reptilfreak

Simon sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av sweepy Vis post
Ikke noe problem det, har det på slangene mine. bruker også varmelampe.
Har hørt at varmesten kan skade slangen din, at den blir for varm.
Da kommer jeg til og droppe varme sten og få tak i en varme matte.. Siden terraret skal ha en bunn med bark på 10 cm, kommer varmen til og komme helt opp igjennom eller burde jeg få meg en varme lampe og? Hvor mange wat skal peren hvere på da og er det best med "lys-varme" eller varme bølger uten lys? Bør jeg ha noe nett runt slik at slangen ikke kan brenne seg på den? Og eit spm. til, er det noen som hvet om det er ferdige hull til kabler i disse terrari'ene?

Wromak terrarie 120

Wromak terrarie 120x60x60 cm helglass spesial
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 20:28   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 392
Standard

Sitat:
Varme matter liker jeg best for sjangsen for overoppheting er mindre og den blir ikke utsatt for fukt når du har den utenfor terra, om du skal ha det oppå et bord er det bare å legge noe mellom terra og bordet som bygger 1cm så går det fint (luftsikulasjon mellom). Thermostaten styrer varmekildene dine slik att terra holder stabil og riktig temp. Her er en jeg slik jeg bruker, men vurderer åprøve noe annet da det er så som så med leve tid på de. Men de er veldig kjekke da den har alt du trenger.

Lucky Reptile Thermo Control PRO II

Du burde nok kombinere med lampe når du skal ha så mye substrat, hvor stor pære du skal bruke avhenger av hvordan du plaserer lampa, rom temp og avstand til hotspot så der må du prøve deg frem. Jeg ville prøvd 100w først.
Det spiller liten rolle for slangen om du bruker vanlig varme pære eller kjeramikk men kjeramikken er 3x så dyr, jeg bruker ikke nett rundt noen av mine og det går fint hos alle unntatt en så den har jeg sikret.
evak er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 20:34   #8
Reptilfreak

sweepy sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 44
Standard

Sitat:
Da kommer jeg til og droppe varme sten og få tak i en varme matte.. Siden terraret skal ha en bunn med bark på 10 cm, kommer varmen til og komme helt opp igjennom eller burde jeg få meg en varme lampe og? Hvor mange wat skal peren hvere på da og er det best med "lys-varme" eller varme bølger uten lys? Bør jeg ha noe nett runt slik at slangen ikke kan brenne seg på den? Og eit spm. til, er det noen som hvet om det er ferdige hull til kabler i disse terrari'ene?

Wromak terrarie 120

Wromak terrarie 120x60x60 cm helglass spesial
På snoken min sitt terra har jeg en 75wats og på kp har jeg 100wats.
jeg har med lys. og lampa har jeg satt på toppen av terra så trenger ikke noe netting rundt.
Mine har ikke det, men trenger ikke det heller, siden varmematten ligger under og lampa på toppen.
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 21:04   #9
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 347
Standard

Godt du har valgt bort varmestein det er absolutt siste sort å ha som oppvarming men underjordisk stubbe den er jeg ikke helt med på skal det graves ned? da må graves opp opp hver gang det skal rengjøres det.

Husk du kan alltid spare penger på små ting går du på ikea kan du kjøpe plast vannskål til 15 kr for stor skål god størellse for dem å bade i også. . matepinsett i stål kjøper du også på ikea i til 50-60 kr imotsetning til de som selges i dyrebutikk. skal du ha slange krok kan du kjøpe slikt skaft som brukes til mallingsruller sparer du et par hundre kr der også men det har ikke særlig lengde

Sist endret av fanden; 18-05-2010 kl 21:14.
fanden er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 21:23   #10
Reptilfreak

Simon sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av fanden Vis post
Godt du har valgt bort varmestein det er absolutt siste sort å ha som oppvarming men underjordisk stubbe den er jeg ikke helt med på skal det graves ned? da må graves opp opp hver gang det skal rengjøres det.
Det skal graves ned ja.. Legger ved en link til varen:

Hobby Underjordisk Stubbe nr. 2 11x30x26cm
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Trenger hjelp med valg av Første slange. Simon Slanger, øgler og skilpadder 5 20-05-2009 00:45
Tips til første slange lazor Snoker 33 14-05-2009 17:36
Min første slange :P Kiwi Mine Herptiler 45 14-05-2009 11:18
FAQ for din første slange - Er reptil dyret for deg? Les! Venom Boa og pyton 44 12-11-2007 11:40
Min første slange! KenWee Snoker 20 02-06-2007 09:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:18.