| Slanger Her kan du snakke med andre om slanger. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
|
Går pyton slanger og boa slanger sammen, eller må man ha to forskjellige bur ?
Håper på svar ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
to forskjellige bur.
forskjellige temper og sånn |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Østfold
Alder: 28
|
Ikke blande arter det er fy fy.. Da slangene trenger forskjellig klima for og overleve/trives..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Såå forskjellige temperaturer er det da ikke på pyton og boa, generelt sett..
det som er faren med å blande boaer og pytonslanger er først og fremst IBD (Inclusion body disease) Det er en sykdom jeg dessverre ikke kan så fryktelig mye om, men såvidt jeg har forstått så kan boaer og pytoner smitte hverandre med det. Boaer kan ha IBD lenge før de viser symptomene, mens hos pytonen så går det mye raskere. Slangen begynner å veie med hode, virke fullstendig disorientert, veive med hode.. fryktelige greier. Det finnes ingen medisiner for det, og det ender alltid i døden. (så vidt jeg vet?) YouTube- Inclusion Body Disease (in a red tail boa) YouTube- CNS disease in Boa constrictor YouTube- inclusion body disease YouTube- sick snake Så folkens.. aldri bland boa og pyton..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Østfold
Alder: 21
|
står litt her: boa constrictor
ut ifra hva jeg har skjønt så har boaer IBD latent i kroppen uten å vise tegn til det. de kan derfor smitte andre slanger selvom boean er helt frisk. som sagt over, ingen medisiner hjelper.. IBD er en nervesykdom som påvirker koordinasjon og kroppskontroll. helt grusomt å se på
Sist endret av Frogger; 06-03-2010 kl 19:25. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| pyton boa hjelp blande |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slange 2 x KP i samme terra | sxt200 | Slanger, øgler og skilpadder | 2 | 03-11-2009 22:14 |
| Slanger i samme terra? | CamStatic | Boa og pyton | 23 | 23-04-2008 16:57 |
| To tarantellaer i samme terrarium? | findus | Taranteller | 12 | 27-03-2008 18:11 |
| 2 forskjellige skorpiser i samme bur? | Androctonus | Skorpioner | 2 | 31-05-2007 12:04 |
| Taranteller i samme terrarium? | Halgeir | Taranteller | 8 | 23-09-2006 19:08 |