| Slanger Her kan du snakke med andre om slanger. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Her om dagen pratet jeg med en bekjent av meg. H*n har en liten bil med veldig dårlig plass bak, så h*n hadde fått en genial idé mente h*n. H*n skulle rive ut baksetene, sette inn et heftig annlegg, og bygge inn et terrarie i bilen, hvor h*n skulle ha slange!
![]() Jeg er ikke den mest erfarne personen innenfor slangehold, men såppas skjønte jeg jo at dette var en idiotisk idé. Jeg begynnte jo å lure litt på om h*n faktisk mente alvor, men h*n var dønn seriøs. Jeg ramset opp grunner imot å gjøre dette, blandt annet: *Én rutinekontroll av politiet, og slangen er oppdaget. *Hvordan skal h*n opprettholde riktig temperatur og fuktighet? *Om bilen blir stående i sola en time, så er den slangen godt stekt vil jeg tru. *Må være veldig stressende for slangen at bilen rister, musikk blir spilt på fullt osv osv.. Er maaange andre grunner til at jeg syns dette var dumt, men jeg trengte heldigvis ikke si noe mer før denne personen skjønte at det kanskje ikke var tidenes idé.. Hva mener dere om slike ''kreative'' løsninger? Noen flere historier om merkelige steder å ha reptilene sine? Jeg for min del ble i alle fall sjokkert over å høre at noen kunne funnet på noe sånt.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Om jeg så hadde hatt null peiling på slanger og reptiler, så trur jeg fortsatt jeg ville skjønt at dette var en dårlig idé..
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Definitivt et av de mest idiotiske forsøkene jeg har hørt om.
Det bekymrer meg faktisk at folk med så lav IQ idet hele tatt har dyr. Bra du fikk vedkommende på bedre tanker. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Kjenner ei dame som er ganske uerfaren da det kommer til hundehold. Hun har nå skaffet seg en amstaff (trur jeg det var) kun fordi hun mente det var ''tøffest''. Han som jeg skrev om i denne tråden, er heller ingen erfaren reptil-person, men som han sa (og jeg siterer): ''tenk så tøft å ha en slange i bilen a?!''
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
Det er slike personer som er sterkt medvirkende til at vi sliter med å få et legalt reptilhold i Norge. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Slikt er det jo med taranteller også. De synes det er så tøft med en stor tarantella, skal ha DEN STØRSTE, osv.
Men før 1 år har gått så er Hypen ute, eller de "glemmer" den. Slike personer finnes dessverre over alt, og det gjelder vel de flest dyrearter. Og det er dyrene det går utover. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
(Snakk om å skryte av seg selv.. hehe)
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
|
Må tilstå at jeg selv som barn syntes et akvarie i dashbordet på en bil hørtes dritkult ut, men jeg la fra meg den ideen i en alder av 10 eller noe sånt
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Hehe.. Har hatt en del greie idéer om dyrehold opp igjennom tidene jeg også. Men normale mennesker klarer i alle fall å holde det til bare idéer og fantasering.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|