"

Slanger Her kan du snakke med andre om slanger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-08-2009, 15:17   #1
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Blog Entries: 1
Standard Avverget katastrofe!

Her om dagen pratet jeg med en bekjent av meg. H*n har en liten bil med veldig dårlig plass bak, så h*n hadde fått en genial idé mente h*n. H*n skulle rive ut baksetene, sette inn et heftig annlegg, og bygge inn et terrarie i bilen, hvor h*n skulle ha slange!
Jeg er ikke den mest erfarne personen innenfor slangehold, men såppas skjønte jeg jo at dette var en idiotisk idé. Jeg begynnte jo å lure litt på om h*n faktisk mente alvor, men h*n var dønn seriøs.
Jeg ramset opp grunner imot å gjøre dette, blandt annet:
*Én rutinekontroll av politiet, og slangen er oppdaget.
*Hvordan skal h*n opprettholde riktig temperatur og fuktighet?
*Om bilen blir stående i sola en time, så er den slangen godt stekt vil jeg tru.
*Må være veldig stressende for slangen at bilen rister, musikk blir spilt på fullt osv osv..
Er maaange andre grunner til at jeg syns dette var dumt, men jeg trengte heldigvis ikke si noe mer før denne personen skjønte at det kanskje ikke var tidenes idé..

Hva mener dere om slike ''kreative'' løsninger?
Noen flere historier om merkelige steder å ha reptilene sine?
Jeg for min del ble i alle fall sjokkert over å høre at noen kunne funnet på noe sånt.
Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 15:30   #2
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

bra jobbet av deg.
Han er helt tydelig ikke moden til å ha reptil etter min syn, siden han kan ha slike ideer.
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 15:46   #3
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
bra jobbet av deg.
Han er helt tydelig ikke moden til å ha reptil etter min syn, siden han kan ha slike ideer.
Nei jeg skjønner ikke helt hva som gikk gjennom hodet hans (var visst opplagt at det var ''han'' ja. hehe) når han fant på dette.
Om jeg så hadde hatt null peiling på slanger og reptiler, så trur jeg fortsatt jeg ville skjønt at dette var en dårlig idé..
Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 15:58   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Definitivt et av de mest idiotiske forsøkene jeg har hørt om.
Det bekymrer meg faktisk at folk med så lav IQ idet hele tatt har dyr.

Bra du fikk vedkommende på bedre tanker.
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 16:08   #5
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Definitivt et av de mest idiotiske forsøkene jeg har hørt om.
Det bekymrer meg faktisk at folk med så lav IQ idet hele tatt har dyr.

Bra du fikk vedkommende på bedre tanker.
Men er nå engang sånn, at reptiler blir ofte ansett som ''tøffe'' dyr, på lik linje med f. eks. pitbull og rottweiler.
Kjenner ei dame som er ganske uerfaren da det kommer til hundehold. Hun har nå skaffet seg en amstaff (trur jeg det var) kun fordi hun mente det var ''tøffest''.
Han som jeg skrev om i denne tråden, er heller ingen erfaren reptil-person, men som han sa (og jeg siterer): ''tenk så tøft å ha en slange i bilen a?!''
Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 16:16   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av dragoon88 Vis post
Men er nå engang sånn, at reptiler blir ofte ansett som ''tøffe'' dyr, på lik linje med f. eks. pitbull og rottweiler.
Kjenner ei dame som er ganske uerfaren da det kommer til hundehold. Hun har nå skaffet seg en amstaff (trur jeg det var) kun fordi hun mente det var ''tøffest''.
Han som jeg skrev om i denne tråden, er heller ingen erfaren reptil-person, men som han sa (og jeg siterer): ''tenk så tøft å ha en slange i bilen a?!''
Det er dessverre sant at en del skaffer seg slanger fordi det er tøfft. Mange av disse kan man senere lese om i avisene senere ved idiotiske beslag eller tilsvarende.

Det er slike personer som er sterkt medvirkende til at vi sliter med å få et legalt reptilhold i Norge.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 16:20   #7
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Slikt er det jo med taranteller også. De synes det er så tøft med en stor tarantella, skal ha DEN STØRSTE, osv.
Men før 1 år har gått så er Hypen ute, eller de "glemmer" den.
Slike personer finnes dessverre over alt, og det gjelder vel de flest dyrearter.
Og det er dyrene det går utover.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 16:21   #8
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Det er dessverre sant at en del skaffer seg slanger fordi det er tøfft. Mange av disse kan man senere lese om i avisene senere ved idiotiske beslag eller tilsvarende.

Det er slike personer som er sterkt medvirkende til at vi sliter med å få et legalt reptilhold i Norge.
Og nettop derfor håper jeg at flere gjør som meg og avverger slike situasjoner om man kommer over en person som har tenkt til å skaffe seg et reptil på galt grunnlag.
(Snakk om å skryte av seg selv.. hehe)
Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 01:13   #9
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

Må tilstå at jeg selv som barn syntes et akvarie i dashbordet på en bil hørtes dritkult ut, men jeg la fra meg den ideen i en alder av 10 eller noe sånt
Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 10:38   #10
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Janka Vis post
Må tilstå at jeg selv som barn syntes et akvarie i dashbordet på en bil hørtes dritkult ut, men jeg la fra meg den ideen i en alder av 10 eller noe sånt
Hehe.. Har hatt en del greie idéer om dyrehold opp igjennom tidene jeg også. Men normale mennesker klarer i alle fall å holde det til bare idéer og fantasering.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:16.