"
Gammel 20-07-2009, 19:26   #1
Reptilfreak

gadfader sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: enebakk
Meldinger: 83
Standard Eunectes notaeus

har en del avels spørsmål..
har søkt en del på nettet å prøvd å finne svar. men virker som om jeg er helt håpløs på leting.. hva bør man gjøre for å få et mest mulig vellykket resultat?? har to hunner og en hann.. er det noen som kan hjelpe meg.. finnes det noen bra bøker eller nettsider jeg kan lese på..
gadfader er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-07-2009, 20:15   #2
Reptilfreak

Sir_Hiss sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 94
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av gadfader Vis post
har en del avels spørsmål..
har søkt en del på nettet å prøvd å finne svar. men virker som om jeg er helt håpløs på leting.. hva bør man gjøre for å få et mest mulig vellykket resultat?? har to hunner og en hann.. er det noen som kan hjelpe meg.. finnes det noen bra bøker eller nettsider jeg kan lese på..
Dette er vel en gul anaconda på folkemunnet vist jeg ikke tar helt feil. Du vil få mange flere treff vist du søker på feks: yellow anaconda i steden for det latinske navnet.

Forslag til noen sider jeg fant kjapt:
Reptiles and Amphibians » Snakes » Anaconda - Yellow Main Page
New England Reptile Distributors, designer Ball Pythons, Reticulated Pythons, and much more!
Oakland Zoo - Yellow Anaconda

Ang bøker så vil du nok få litt problemer med å finne spesifikt om din art, men det er flere bøker vist du søker på feks amazon.com som omhandler eunectes som art.

Håper dette hjelper.
Svar med sitat
Gammel 20-07-2009, 21:56   #3
Reptilfreak

Sir_Hiss sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sir_Hiss Vis post
Dette er vel en gul anaconda på folkemunnet vist jeg ikke tar helt feil. Du vil få mange flere treff vist du søker på feks: yellow anaconda i steden for det latinske navnet.

Forslag til noen sider jeg fant kjapt:
Reptiles and Amphibians » Snakes » Anaconda - Yellow Main Page
New England Reptile Distributors, designer Ball Pythons, Reticulated Pythons, and much more!
Oakland Zoo - Yellow Anaconda

Ang bøker så vil du nok få litt problemer med å finne spesifikt om din art, men det er flere bøker vist du søker på feks amazon.com som omhandler eunectes som art.

Håper dette hjelper.
Ser det nå at du skrev "har en del avls spørsmål", av en eller annen grunn leste jeg "har en del spørsmål" så da blir ikke linkene mine så relevante, dog den første sier litt om temaet.
Svar med sitat
Gammel 20-07-2009, 22:13   #4
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

Sitat:
Yellow anacondas reach sexual maturity anywhere from 18 months (males) to 4+ years of age (females). Breeding size occurs at lengths of 4+' in males and 6' and larger for females. Breeding season in captivity typically ranges from October to April, with peak activity taking place in the fall and winter. Animals should be well established and in excellent condition before any breeding is attempted. Breeding may be induced by reducing daytime photoperiod to 8 hours and dropping nighttime temperatures into a range of 68-72 F. Misting the snakes with warm water often proves beneficial in stimulating breeding behavior as well. Gestation typically lasts between 115 - 135 days, at the end of which the females give birth to litters that may contain up to 40 live young. Yellow anacondas are bred more frequently in captivity than their green counterparts.
Hentet fra Yellow anaconda

En kar som spør om en del spørsmål og får noen svar her:
Spørsmål og svar om anakonda avl
Svar med sitat
Gammel 21-07-2009, 00:09   #5
Reptilfreak

gadfader sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: enebakk
Meldinger: 83
Standard

tusen takk for svarene.. lite jeg ikke hadde lest før.. men fannt link til en bok i den ene linken. så da blir det å bestille denn fortløpende.. i gjenn takk for svarene

mvh gadfader
gadfader er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-07-2009, 11:26   #6
Reptilfreak

Sir_Hiss sin avatar

Standard

Kom tilfeldigvis over denne. Kan være noe for deg.

Anacondas - Professional Breeders Series
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:16.