"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Slanger Har problem med fuktigheten og varmen!

Slanger Her kan du snakke med andre om slanger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-03-2009, 14:20   #1
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
Meldinger: 307
Standard Har problem med fuktigheten og varmen!

Om dagen ligger gradene på ca 28/29 & fuktigheten på 35 til 40. Heletiden men når jeg sprayer vann inn der tar det 10 min så er det helt tørt.. Å da vil fuktigheten stige litt..

Men med engang jeg skrur av lyset (Vanligepærer 25w) Synker gradene til ca. 24/25 å fuktigheten øker til ca 60 % runt der..

Er det noe jeg kan gjøre får å få det bedre.. Kan jeg legge noe under varmematta så den kommer nermere glasset eller kan Snoken bli brent vis den graver seg ned da?

Nå er det jo ca 1 min ifra mata til glasset..
(Har ikke temp eller fukt måler på den kalle siden men jeg kjenner at barken er kall der å ikke på den varme siden) Må jeg ha to temp målere i det lille terra der? 45x45x45

Har noe mose i terra til leosene kan jeg bruke det hos snoken å fukte det litt eller kan jeg ikke bruke ting ifra leosen??
Svar med sitat
Gammel 21-03-2009, 14:59   #2
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Ja, bytt ut barken i terra med torv?
Svar med sitat
Gammel 21-03-2009, 15:03   #3
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av bendick2112 Vis post
Ja, bytt ut barken i terra med torv?

Torv? Mose? Over hele terra? ikke noe bark?
Svar med sitat
Gammel 21-03-2009, 15:05   #4
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Trenger kornsnoker så heftig med luftfuktighet da? Jeg sprayer ikke ekstra i terraet til snoken min, kun når hun har hamskifte.
Du kan jo eventuelt lage en fuktboks, ta en iskremboks, vask og rens, skjær inngang, og legg masse mose eller vermeculite/perlite oppi som du fukter.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-03-2009, 15:07   #5
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Trenger kornsnoker så heftig med luftfuktighet da? Jeg sprayer ikke ekstra i terraet til snoken min, kun når hun har hamskifte.
Du kan jo eventuelt lage en fuktboks, ta en iskremboks, vask og rens, skjær inngang, og legg masse mose eller vermeculite/perlite oppi som du fukter.
Vis jeg kjøper meg en sånn exo terra snake cave liten. å bruker det som fukt boks?
Trenger jeg å tenke noe mere på hamskifte da? eller klarer den seg selv?
Svar med sitat
Gammel 21-03-2009, 15:08   #6
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Ja torv ja, ikke mose, ikke bark, bytt ut barken med torv Legg et halvtjukt lag og fukt det, snoken vil sikkert grave seg endel ned der og du kommer da ikke til å se den like mye, men mye bedre luftfuktighet, dessuten om du holder det fuktigere jo lengre ned en kommer i torven, så slipper du fuktbox..
Svar med sitat
Gammel 21-03-2009, 15:12   #7
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av bendick2112 Vis post
Ja torv ja, ikke mose, ikke bark, bytt ut barken med torv Legg et halvtjukt lag og fukt det, snoken vil sikkert grave seg endel ned der og du kommer da ikke til å se den like mye, men mye bedre luftfuktighet, dessuten om du holder det fuktigere jo lengre ned en kommer i torven, så slipper du fuktbox..
Jeg hadde tengt til å kjøpe sånn slange grotte exo terra her den lille..
Trenger jeg ikke tenke på resten av terra vis jeg har fuktboks?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Holde fuktigheten oppe, torv lukkter ikke godt... Kristian262 Terrarier 6 09-03-2008 10:52
Hvordan holde fuktigheten? CamStatic Terrarier 2 06-01-2008 00:32
sliter med å holde fuktigheten oppe! Miroxx Terrarier 4 21-07-2007 11:13
varmen hos dubiar cobra_kai Andre insekter 1 04-03-2007 17:09
Siriss-Problem? Jonny100 Taranteller 6 23-01-2007 20:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:13.