| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Hei hei!
Som titelen sier er det egentlig noe slange som passer i så lite terra? Skal ikke ha noe slange nå.. men ved en lov endring kanskje, å da har jeg et 60x45x45 til overs. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
kanskje en sandboa?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja sett litt på det, Men ''drømmen'' er Morelia spilota cheynei ^^,
Blir nok sikkert til invistering i nytt terra om det blir lovending ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Hehe du må re langt etter å ha en voksen cheynei inni der. De må jo ha både høye og lange terras
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
er en carpetfreak, så må se meg nødt til å komme med den uttalelsen. ![]() sandboa. hognose. (ikke det beste om du er nybegynner, kanskje) viperboa, muligens? childreni? ikke stor peiling på små slanger, så ikke ta det her for god fisk, altså!
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Små "baby" slanger går helt fint til dem små målene du har oppgitt.helt grei størrelse for å observere slangens tilstand osv.Er ikke mange månedene du kan ha slangen i det før det er for lite.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
vet dem ikke er så giftige, men tenk deg hva som skjer med folk som er allergiske mot veps, så skjønner du vel kanskje tanken har sett et par bilder og videoer av folk som har blitt bitt av dem og fått reaksjoner, ser ikke deilig ut når du ikke kan ta tommelen mot lillefingern!i tillegg så er det litt forskjell på hvordan hognose er å håndtere, noen av dem blir veldig håndtamme, mens de fleste jeg har hørt om + de få jeg har holdt, har bløffa mye, hvesa, hivd seg rundt og delt ut falske strikes i hytt og pine. kanskje ikke så koselig om du er nybegynner men for all del
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Man kjøper ikke en hognose om man ikke vil ha en hognose, Vil man derimot ha en hognose så skal man være klar over at de er baktannsgiftige og at de kan hogge litt fra seg(De må jo gnage på deg om du skal få gifta i deg, om du ikke skulle være uheldig).
Så, vis noen stor interesserer seg for hognose uten slange erfaring i bakgrunn, ser jeg ikke noe grunn til å ikke starte med det, så langt man er klar over hva slangen er i stand til. Man blir ikke på noen måte trent opp av å holde en kp om man skal over til hognose, det er heller ikke vits i å kjøpe arter man ikke interesserer seg for. MEN! selv om jeg mener dette gjelder en del arter, betyr ikke det at jeg mener man skal starte med mere aggresive større baktannsgift, andre gift eller store kvelere.. Til trådstarter; du kan kjøpe en liten cheynei og la den vokse i buret, men jeg ville begynt på nytt bur om ikke så lenge. Vis det er drømmedyret ditt så burde du gå for det istede for mindre slanger, bare for at du har plass til mindre i stede..
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Det jeg mente var at jeg ønsket meg en Morelia spilota cheynei Men ikke i det lille terraet, derfor jeg skrev at måtte nok kjøpe et nytt terra om jeg ønsket det ^^Var egentlig bare generelt om noe slange passa i så lite terra, men tror nok jeg bruker det som leos terra så hunnene kan få litt fred ![]() Takk for fine svar ivertfall, Blir og invistere i større terra til en Morelia spilota cheynei da det er i bunn og grunn det jeg vil ha
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lurer på om det fins slike pærer til plante terra | Sokken91 | Terrarieutstyr | 0 | 04-11-2011 23:59 |
| Exo terra på 60x45x45! | Sokken91 | Terrarier | 6 | 04-11-2011 22:21 |
| fins det slanger i ankansas | Kris10an94 | Småprat | 3 | 13-05-2008 20:59 |
| Noen som passer 2 skjeggiser? | shaniboy | Agamer | 12 | 19-12-2006 05:42 |
| vet dere hvilken øyer det ikke fins slanger? | gabonviper | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 21-04-2005 12:02 |