| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 25
|
Hello.
Jeg har skaffet meg to perle firfisler, og fikk de da de var relativt små. Kan enda ikke se kjønn tror jeg.. Men siden jeg fikk de har den ene blitt nesten dobbelt så stor som den andre. (og fått et par blå prikker alt) Men jeg legger også merke til at den store jager den lille ofte, og nå i dag, så jeg at den lille manglet en liten tupp av halen. Forstod det sånn at de kunne pent være sammen om de ikke var adskilt fra små av , men burde jeg skille de? er dette normalt? finner liksom ikke så mye go info på de.. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
Noen dyr går bare ikke over ens, har selv en leos her som ikke går sammen med noen, den gir seg ikke før den andre er borte, uansett hva. Så har jeg igjen en leos som ikke går sammen med en av de andre, men fint sammen med resten. ![]() Og du sier den mangler en bit av halen? Da er det ikke ett spørsmål om du burde skille dem, er det vel? Selvsagt burde du det, ikke bare burde du, men du må. Det trengs ikke god info for og tenke seg fram til at når dyr går løs på hverandre, kan de ikke gå sammen.. Lar du de fange mat selv? Kan det tenkes at den største da tar alt av mat, eller holder du kontroll på at begge får i seg maten de skal ha? ![]() Vil bare legge til at jeg ikke har erfaring med perlefirfisler, men svaret burde likevel være relevant
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Fikk tak i en som driver med perler, og fikk vite det jeg trengte.
men at det faktisk var helt vanlig at de var sånn.. og at perle firfisler er veldig domenante. Så oppgraderer til et større terra i morgen med vær sin solplass osv
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
Om firfirslene er veldig dominerende, burde de ikke gå i lag i det hele tatt.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Om du skal gi de nytt terra, så kan jo den lille fortsette å gå i terra de er i nå? Mens den store kan gå i større terra.. Får du dem opp i lik størrelse til slutt og du finner ut av kjønn kan du jo prøve å sette dem sammen med en senere annledning
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja tror det blir og gjøre det, selv om han jeg kjøpte de av sa at de pleier og gjøre det på grunn av varmestein/sol spotten.. at de er dominerende og om jeg fikser det i vær ende av terra så slapp jeg problemet.
De får jo et dobbelst så stort terra en de har nå. og det jeg har er egentlig einet til 1. ikke 2.. (var midlertidig) Så øser seg uansett.. blir nok og splitte de opp og prøve senere tror jeg
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 24
|
Sitat:
... Regner med at det hjelper når de får større terra, med to soleplasser/ Hvert sitt ommråde. Hjelper ikke dette så må du selvfølgelig skille dem så den minste ikke blir alvorlige skadet.. Muligens kan du da prøve og sette dem sammen igjen etter en stund å se om det går bedre da..
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Timon Lepidus (perlefirfisle) unger - *bilder* | Miroxx | Mine Herptiler | 30 | 01-10-2010 22:29 |