| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Hokksund
|
Det er ikke en sørge gecko og du kan fore den med melorm bannanfluer og små siris
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Hokksund
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 19
|
ok =)
takk for hjelpa alle sammen! =) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Personlig synes jeg det ser ut som en Henidactylus tyrcicus (nok en art som kalles husgekko). Dette er ikke første gang H. turcicus dukker opp i lasten:
Hva er dette, noen som vet ?? Hemidactylus ? Hva er dette for en skapning? Se hva jeg fant i dag! Hvilken øgle er dette? Ufrivillig eier av ukjent gekko Angående mat burde alle smådyr gjøre susen: Metemark, små fluer etc. De fleste som har gekkoer eller edderkopper driver litt sirissavl på si og har små "pinheads" (1-3 hamskifte sirisser). Det viktigste er at de får plass til å komme ned i gapet, det vil i praksis si at maten ikke bør være lengre enn at det får plass mellom øya på dyret. Husk å holde den fuktig for hamskifte, og sørge for at den får i seg nok kalk.
|
|
|
#15 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
De fleste dyrbutikker i Norge kan bestille pinheads fra imazoo eller voksne så du kan avle selv. Personlig syntes jeg denne er nokså liten til at du burde satse på bananfluer og heller pinheads når den blir større. Bananfluer er litt verre å få tak i men hør om butikker kan bestille eller sett ut annonse.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder