| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Det er ingen som kommer til å prøve å spore deg opp. Tror dere at polititet gidder å sitte å følge med på denne siden og når de ser et fjes så setter de det inn i et eller annet program eller noe for å finne addressen til fjesets eier? ![]() Kul øgle! Husker første gangen jeg var i dyrebutikk i danmark og de hadde rundt 15 slike bebiser i et terrarie. Stod å fulgte med på dem over 1 time!
|
|
|
|
#12 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
uff ser for meg det i dyrebutikker i norge. håper ikke alle fær lov å selge reptiler! viss det blir lov endring. noen dyrebutikker klarer ikke passe på tellaer en gong, åssen skal dei klare øgler å sånt? håper det blir påbudt med kurs å opplæring.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men var ikke sånn du tenker i dend dyrebutikken jeg var i. Buret var skikkelig svært og ungen var bare en 15-20 cm lange Utrolig stilig terra med masse innredning og bassenger i alle høyder osv. Skikkelig stilig
|
|
|
|
#14 |
|
Reptilfreak
|
ja er gøy nor dei pynter det til.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Reptilfreak
|
så kommer alle til å kjøpe noe dei ikke har peiling på. i begynnelsen kommer det til å bli en eksplosjon av salg av reptiler, så nor folk blir lei kor skal me da plasere alle dyrene? da blir det til dårlig stell av dyret (mangel på interesse) å i verstefall død reptil!
så eg er ikke så veldig imot sån det er nå, for dei fleste så har reptiler nå er interiserte i hobbyen. men kommer alltid til å være unutak, men ikke så masse så det hadde vert vist det blei lov endring.... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Reptilfreak
|
Enig. Derfor er jeg veldig usikker på om jeg vil ha lovendring eller ikke :S
|
|
|
#18 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
|
Må vel si meg ganske enig der...
Dersom det hadde blitt lovendring så ville jeg vel følt meg tryggere dersom folk måtte: 1. Bestilt dyrene i dyrebutikken, altså at de ikke hadde hatt dyr fast i butikken til en hver tid som de har gnagere. 2. De burde forsikre seg om at de potensielle eierene hadde forsvarlige terras og utstyr. 3. Å så hadde det jo vært flott om de kunne ha levert ut basic care sheets om de forskjellige dyrene. Dette er noe som hadde gjort at jeg hadde følt meg litt tryggere, men ikke overbevist.. Er redd for den reptilbølen som du sier, for den vil komme, og etter noen måneder eller ett år så finnes det vel x-antall reptiler til salgs på finn fordi eierne har gått lei, eller at det var mer arbeid enn de trodde... Allikevel så er jeg litt for det, for det ville gjort meg litt tryggere, ettersom jeg har litt av hvert i hus Har hatt mattilsynet hjemme en gang, men ble tipset på forhånd (takk gud for kjennskap og vennskap), de kikket så vidt rundt, Hadde gjemt det meste på soverommet (det er trangt og lite med mange kasser og rot Så også at jeg hadde glemt en gargoyle, men den så de ikke en gang Heldigvis er jeg ikke "stereotypen" med pircinger osv, er en helt alminnelig alenemamma som glir ubemerket inn i mengden Tror det hjalp på litt
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Reptilfreak
|
Hehehe nei hvem beskylder en ensom alene mamma for å ikke følge forskriftene=)
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
|
Hehe ja sant nok
Tipper min sure nabo meldte fra da jeg har drevet å byttet ut mange av terraene mine å fordi jeg ble tipset på forhånd av en som jobber der, så alt (nesten) ble gjemt før de kom |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|