| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 22
|
Hei, jeg er ny med dette tema.
jeg har sett litt på nettet og finnet meg en drømme reptil "BLÅ TUNGE SKINK" jeg lurer på om det er noen som kan noe info om dette dyre.Jeg lurer på og kjøpe en heller to av de men først vil jeg vite litt om de. :hvor stort Terrarie de må ha ? :inn redning ? :Hvor varmt må de ha det? Og er det mere jeg må vite er det bare å skrive mer |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Haugesund, Rogaland
Alder: 36
|
En ting er sikkert, det er MYE enklere å finne info om den ved å skrive blåtungeskink !
Enda bedre er det å google Tiliqua scincoides, som er det vitenskaplige navnet på arten |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Blåtungeskink er et litt større dyr. Den trenger mer plass en skjeggagam og leopardgekko. Den er også en omnivor, dvs at den skal ha mer variert kost som inkluderer en del planter. Dette blir rett og slett mer plunder en dyr som mer eller mindre lever av sirisser. Blåtungeskink er nydelige dyr og forsåvidt ikke vanskelige å holde, men plass og kost gjør at de ikke er noe dyr jeg vil anbefale nybegynnere rett uten videre.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Detailed Blue Tongue Skink Caresheet - BlueTongueSkinks.NET
Siden er på engelsk. Har hatt lyst på det selv i noen måneder. Sett mye rundt og lest. Ikke lette å få tak i Norge. Heller ikke i Sverige nær grensa. Blir letter ut på våren, det er da egga klekker. Terrarie holder med rundt 100x50x50. Gjerne større også. Står detaljert på siden jeg nevnte hva de spiser og etc..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
HEHEHE
jeg trode det skulle skrives son..... men jeg ser at noen skriver det son
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg lurer forsatt på spørsmålene
:Innredning :Lys og hvor varmt de må ha det ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
LES PÅ SIDEN JEG LINKET. ALT står der. Hadde du giddet å lest det hadde du vist det.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Troms
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ga han en fult detaljert link som han hadde fått alt fra. Hvis han hadde lest det jeg skrev hadde han vist det, og hadde han lest siden hadde han vist det han spurte om. Kom ikke det tydelig nok fram i det jeg skrev?
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Sted: Troms
|
Sitat:
Mtp at han er helt ny her så kan han få ett helt feil inntrykk av forumet? Selv ville jeg nok tatt måten du skrev på negativ og kvass. Nå var sikkert ikke det intensjonene dine, men skrivemåten din virker veldig kvass ![]() Har ikke lest gjennom linken din, men om du fikk 100x50x50 derifra, så kan nok flere ting i faktabladet tas med en klype salt. Mtp at de blir 45-60cm(?) lang, så vil jeg si det er alt for lite. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|