"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-12-2011, 11:03   #11
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2011
Alder: 22
Meldinger: 11
Standard

Det var det første jeg skrev her innpå......
men kjøner dere litt, det var sikkert litt dorlig skrevet
niko-øgla er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-12-2011, 12:38   #12
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Standard

Skrev med store bokstaver for å understreke det. Men jeg skjønner ikke hvorfor han spør igjen om det samme når jeg ga han den informasjonen han trengte. Ikke meningen å virke sur, bare saklig. Og han må jo vite mye mer om dyret enn det han har spurt om.
Men jo 100x50x50 er en grei størrelse, akkurat som når man holder en leos i en størrelse av 60x45x45.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-12-2011, 14:58   #13
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av E.repti Vis post
Skrev med store bokstaver for å understreke det. Men jeg skjønner ikke hvorfor han spør igjen om det samme når jeg ga han den informasjonen han trengte. Ikke meningen å virke sur, bare saklig. Og han må jo vite mye mer om dyret enn det han har spurt om.
Men jo 100x50x50 er en grei størrelse, akkurat som når man holder en leos i en størrelse av 60x45x45.
Får nå være.

100x50xx50 ER ikke tilstrekkelig, kan heller ikke sammenlignes med og holde en leos i 60x45x45.
Mener du 100x50x50 er nok til skjeggagamer og?

Mener absolutt ikke at og holde leoser i 60x45x45 er veldig tilstrekkelig, det jeg mener er at det er absolutt minstemål uansett hva. La oss si for en kort periode.

Om vi sier at leosen er 20cm, går den 3 ganger i lengden på det, og 2 i bredde.

Blåtungeskink blir opp til 45-60 cm, så hvis vi sier 55 så går den en ikke en helg gang i bredde, og ikke 2 hele ganger i lengde.

Mener du virkelig det er tilstrekkelig?
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-12-2011, 22:39   #14
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Som minste mål ja, disse dyra er ikke mye aktive. En skjeggagam er mye mer aktiv.
Hvis jeg skal ha en tenkte jeg jeg skulle få tak i et terra på rundt 2m. Hadde en jeg skulle kjøpe av, men hørte aldri noe igjen.
Men overalt jeg har lest har de skrevet 36 iches, som er rundt 90cm..
Svar med sitat
Gammel 10-12-2011, 23:01   #15
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Som minste mål ja, disse dyra er ikke mye aktive. En skjeggagam er mye mer aktiv.
Hvis jeg skal ha en tenkte jeg jeg skulle få tak i et terra på rundt 2m. Hadde en jeg skulle kjøpe av, men hørte aldri noe igjen.
Men overalt jeg har lest har de skrevet 36 iches, som er rundt 90cm..
Ja, men igjen så er leoser mindre aktiv igjen. Er litt fram og tilbake, sove og drikke.

Det går bare ikke og ta amerikanske standarder. Det er ofte de faktisk er så urealistiskt små at det gir meg ondt.

Vil si at du har ett greit utgangspunkt om du går etter samme mål som til en skjeggis.

At selgeren sluttet og svare er vel ikke noe sjokkerende, mange av dem på repti.
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-12-2011, 00:04   #16
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Ja, men igjen så er leoser mindre aktiv igjen. Er litt fram og tilbake, sove og drikke.

Det går bare ikke og ta amerikanske standarder. Det er ofte de faktisk er så urealistiskt små at det gir meg ondt.

Vil si at du har ett greit utgangspunkt om du går etter samme mål som til en skjeggis.

At selgeren sluttet og svare er vel ikke noe sjokkerende, mange av dem på repti.
Mine leoser er veldig aktive. Men nå har jeg fire huer sammen og ser alltid en av dem ute. Så de er ikke noe mer aktive enn vanlig sikkert. Bare virker sånn for meg (: men det jeg mener er at blåtunge skink er mindre aktive enn leoser, og derfor de mener det er minste mål for dem. Men hvis jeg hadde valgt ville jeg hatt større.
Men inches er internasjonalt og brukes i amerika, som i england og india.

Ja irriterende, men er ikke farlig. Ettersom jeg ikke har skaffet dyret eller snakket med en selger heller.
Svar med sitat
Gammel 11-12-2011, 00:20   #17
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Mine leoser er veldig aktive. Men nå har jeg fire huer sammen og ser alltid en av dem ute. Så de er ikke noe mer aktive enn vanlig sikkert. Bare virker sånn for meg (: men det jeg mener er at blåtunge skink er mindre aktive enn leoser, og derfor de mener det er minste mål for dem. Men hvis jeg hadde valgt ville jeg hatt større.
Men inches er internasjonalt og brukes i amerika, som i england og india.

Ja irriterende, men er ikke farlig. Ettersom jeg ikke har skaffet dyret eller snakket med en selger heller.

Har selv 3 stk 0.1 sammen, og om de nå er aktive..
De er og går litt fram og tilbake, bytter på varm og kald side, springer til glasset og følger med om noe skjer noe utfor. Kan godt være fordi de er vandt til at lyder og bråk = foring. Så da står de på rekke og rad og følger med om de ser en pinsett

Har ikke erfaring med blåtungeskink, så hvor aktive de er har jeg lite peiling på, men syns 100x50x50 hørtes lite ut mtp størrelsen.
Er og artig at dyrene har plass og boltre seg på, og se at de utnytter plassen godt.

Jo, men se f.eks om du skal kjøpe ''startkit'' for leopardgeckoer fra amerikanske sider.. Da er det en god del sider som selger de største petboksene fra exoterra med en 7W varmematte og 2 huler samt 5kg sand o.l..
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-12-2011, 01:29   #18
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Sitat:
Har selv 3 stk 0.1 sammen, og om de nå er aktive..
De er og går litt fram og tilbake, bytter på varm og kald side, springer til glasset og følger med om noe skjer noe utfor. Kan godt være fordi de er vandt til at lyder og bråk = foring. Så da står de på rekke og rad og følger med om de ser en pinsett

Har ikke erfaring med blåtungeskink, så hvor aktive de er har jeg lite peiling på, men syns 100x50x50 hørtes lite ut mtp størrelsen.
Er og artig at dyrene har plass og boltre seg på, og se at de utnytter plassen godt.

Jo, men se f.eks om du skal kjøpe ''startkit'' for leopardgeckoer fra amerikanske sider.. Da er det en god del sider som selger de største petboksene fra exoterra med en 7W varmematte og 2 huler samt 5kg sand o.l..
Har ikke helt peiling på det derre med amerikanske reptil sider. Har ikke sett noe på det. Mine står i stua, Så blir jo litt bråking og sånt, men det er ikke noe farlig. Har en plastikk boks nede i sanden hvor det alltid går dubia i. Så de spiser og blir feite. Var bekymret først om alle fikk i seg mat og visste hvor det var, men har sett alle spise av den. Så jeg er lettet, og veldig enkelt.
Svar med sitat
Gammel 11-12-2011, 01:38   #19
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Har ikke helt peiling på det derre med amerikanske reptil sider. Har ikke sett noe på det. Mine står i stua, Så blir jo litt bråking og sånt, men det er ikke noe farlig. Har en plastikk boks nede i sanden hvor det alltid går dubia i. Så de spiser og blir feite. Var bekymret først om alle fikk i seg mat og visste hvor det var, men har sett alle spise av den. Så jeg er lettet, og veldig enkelt.
Ble litt off-topic dette, menmen.. Hvordan gjør du det med kalsium og vitaminer om leosene selv står for og fange maten?
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-12-2011, 02:08   #20
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
Meldinger: 142
Standard

Sitat:
Ble litt off-topic dette, menmen.. Hvordan gjør du det med kalsium og vitaminer om leosene selv står for og fange maten?
Enkelt. Før du setter inn dubia'ene til leos'ene så har du dem i en liten boks/kopp med lokk med litt kalsium og vitaminpulver i og rister denne forsiktig til de er dekket
anki89 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:04.