| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
|
Dette er en ung Trachemys Scripta. Du kan lese mer om hvordan holde den riktig på min nettside: Terrapiner - Skilpadder.net
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
jeg har litt info fra før med hva jeg trenger osv, men ville være mer sikker. En venn bare ga den til meg pga han ville ikke ha den lenger.. :/ fikk egentlig to men fikk gitt vekk den ene til en annen som har skilpadder fra før, hun sa jeg skulle prøve og spørre her etter hjelp
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Er nok en gulbuket terrapin (Trachemys scripta scripta) det der. Det engelske populærnavnet er: yellow bellied slider.
Enda et faktablad under, dette på engelsk og om rødøre terrapinen (Trachemys scripta elegans), men det er akkurat samme hold på de, gulbuket terrapin er nemlig en av underartene til rødøre terrapinen. Eneste forskjellen i hold av de to er at gulbuken er litt mindre enn rødøren: Care Sheet - Red Ear Slider |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
begynte å bite? jeg har "sollys", Varme lys, akvariumet er på ca 56 l tror jeg.. men skal få sette h*n i et 300l som søsteren min nettopp har kjøpt h*n spiser godt, og før h*n fikk reken så kunne jeg holde han og kose uten problem, h*n enten bare satt der eller utforsket. Jeg lot h*n gå litt rundt i badekaret da vi har et stort badekar, der han ikke kan gjemme seg slik at jeg ikke finner h*n.. så det er vel egentlig spørsmlet ![]() hvordan man "trener" h*n?
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Sitat:
Uten at jeg er sikker på målene så skal et 300 liter akvarium funke fint til en gulbuket terrapin. Ville unngått å bruke badekaret til den, hold deg til akvariet du. Også til hovedspørsmålet ditt, hvordan trene en skilpadde.. Litt usikker på hva du mener med "trene", men jeg tror du har valgt feil dyregruppe om du ønsker å trene skilpadden. Du kan selvsagt få den litt tammere ved å gi den mat via hånda og sånt, men den kommer ikke til å bli noe kosedyr dessverre. Det finnes dog lekne skilpadder, har sett de som liker å leke med/jakte pingpongballer (som er større enn munnen så de ikke får til å svelge de) i vannet feks, men det er ikke mange terrapiner som er lekne. Ikke for å være frekk nå, men jeg anbefaler at du leser litt mer om terrapiner, finnes mye informasjon om de på nett og det er alltid greit å lese seg opp på dyret man har, det er nyttig ikke bare for skilpadden men for deg også. ![]() Ellers er det bare å spørre om du lurer på noe mer selvsagt!
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|