| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2011
|
Hei jeg har to skilpadder den ene i vann og den andre på land
![]() landskilpadda tror jeg er en tunisisk landskilpadde men er ikke helt sikker ![]() Vann/sumpskilpadden fikk jeg nettopp omplasert, men jeg aner ikke hvilken art det er. Noen som kan gi meg litt info?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Ser ut som en guløret terrapin. (Vannskilpadden). Det er i hvertfall en terrapin
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
jeg har hatt både rødøret og guløret terrapin før, denne ligner ikke på noen av dem
jeg trodde det var en form for sumpskilpadde jeg vet at den kommer i fra en dyrebutikk i danmark
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
slik ser de ut
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Er nok ingen terrapin det der nei, men definitivt en sumpskilpadde, prøv å google musk turtle.
Usikker på akkurat hvilken det er, men muligens Sternotherus odoratus - common musk turtle?Edit: muligens en eller annen mud turtle kanskje? Tror de er vanligere enn den jeg nevnte først..
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Det var en Sternotherus odoratus
Men er det noen som vet noe om landskilpadden?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
har sett litt på den jeg også, men fant ut at den ikke er det
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Ta bilde bakfra. Skallskjellene over halen sier om det er greker eller russer. Ser for stor ut til å være tuniser, men hvor stor er den egentlig?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken type skilpadder er disse? | Trine87 | Reptilidentifisering | 21 | 20-03-2011 01:46 |
| Hvilken morph kan mine snoker avle frem? | reptor | Snoker | 21 | 21-09-2009 23:51 |
| Art og kjønn på mine skilpadder | Sam og Nella | Skilpadder | 7 | 25-08-2009 12:10 |
| Mine spørsmål til skilpadder! (papirarbeid, akvarium osv!) | ElHein | Skilpadder | 7 | 09-02-2009 17:20 |
| hva driver mine skilpadder med??? | erdnisturtle | Skilpadder | 4 | 26-10-2007 19:42 |