"
Gammel 14-08-2011, 13:49   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2011
Alder: 30
Meldinger: 4
Standard Red footed tortoise

Tar imot alle tips og hint om Red footed tortoise om det er noen som deler med seg! Har ikke klart å finne info om de her inne, men er ny så kan jo hende jeg bare ikke har funnet ordentlig fram ennå!
Har nettopp overtatt en nydelig dame, 17 år gammel, men hun ble presentert som Gresk landskilpadde, noe hun altså ikke er. Fulgte med mat (t-rex tortoise dry formula), men etter hva jeg skjønner skal ho ikke ha mat med kornprodukter i det hele tatt. Noen erfaringer med denne typen fòr til rasen? Ho har ikke vært særlig sugen på å spise det, men kaster seg over løvetann/salat/gulrot osv. Prøver å finne fram til en "diett" som funker, ho har pyramider på skallet..
Er det noen som har erfaring med å dvale denne arten? Forrige eier (hadde ho i 2 år) har ikke dvalet henne, men skrudd av lyset og latt ho "hvile" midt på vinteren..
Ellers virker ho som en frisk og rask og selskapssyk "liten" skapning, som etterhvert skal få stoort spesialbygd hjem i stua da jeg syns akvariet på 100 x 45 som fulgte med virker alt for lite. Tips til innredning/bunnsubstrat (sand vs bark) mottas også med stor takk!
khashmir er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-08-2011, 14:17   #2
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Her finner du nok det du trenger..

Husk at disse blir store, og trenger derfor MYE plass - samt at det er en regnskogsart som trenger det varmt og fuktig..
Svar med sitat
Gammel 14-08-2011, 14:30   #3
Reptilfreak

Standard

Takk!
Ho er nok fullt utvokst, co 28 cm. Skal få masse plass å boltre seg på!
khashmir er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-08-2011, 14:38   #4
Reptilfreak

Standard

..ikke for å være frekk, men skjønner ikke helt hva jeg skal med den linken, siden den bare inneholder fotografier og ikke info, og dessuten ser jeg ingen bilder av skilpadder her i det hele tatt..?
De lever forresten både i regnskog og i mer åpne slettelandskap, etter hva jeg skjønner. Men ja, mykje lys og mykje varme, og en hel del fukt.
khashmir er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-08-2011, 14:58   #5
Reptilfreak

Standard

haha, sorry, driver fortsatt og lærer meg åssen disse sidene fungerer, var inne på hjemmesida di jeg! B-D
Men har vært på disse sidene flere ganger, massevis av finfin info, er fortsatt interessert i å høre hvordan "norske" rødfotinger "fungerer, eks mat man får kjøpt i dyrebutikkene her, utegang på sommeren (temperatur etc.), og så finner jeg masse "motstridende" info om ting som eks bunnsubstrat, type fòr o.l.
Så alle responser mottas fortsatt med takk!
khashmir er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
red footed

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
eksamen om Geometric tortoise gabonviper Skilpadder 8 09-06-2006 15:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:01.