| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Hei hei!
Har en leopard gecko som nå er litt over 2 månder mener jeg og huske... Har seg slik at i starten fòret jeg bare med sirriser og hun kastet nedpå og syns dette var snaks ^^ Men så tenkte jeg at jeg ville fòre litt med melormer for og variere litt. Men det har seg slik nå at hun ikke spiser sirriser lengre... noen ganger tar hun 1 men som regel bare går hun.. Men melormer kaaaster hun seg over og rett og slett digger.. å flere sier melormer ikke kan være basis fòr.... Sååå what to do ? Hvor mye mindre næring er det i melromer egentlig? siden det er så ''bad'' som hoved fòr Har lyst og gå bare over på melormer og gi en voks orm i blandt som ekstra næring. Lett og avle melormer også ![]() Hun driter mengder og er frisk og rask og fyker rett opp på hånda mi om jeg tar den inn.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
|
Melorm er jo nesten bare skall, jeg ville fôret med små sirisser eller små kakerlakker som hovedfôr, og istedet gitt litt melormer som snacks. Hvor store er sirissene? Dersom de er for store så er det ikke sikkert den er interessert, du kan prøve å gi noen som er mindre, og prøv også å pudre sirissene med kalk og se om den tar de da, har sett at det funker på de jeg hadde de gangene jeg tok med sirisser hjem (ga dubia kakerlakker som hovedfôr når de var noen mnd gamle).
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Leste at han der ron temper(eller hva han het) hadde melormer som basis fòr så kan tvillsomt være såååå bad som alle skal ha det til.. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
|
skall og skall fru blom
er da innhold i demskjønner heller ikke hvorfor man ikke kan bruke melorm som hovedfor. eg gjør det ikke da alle sier det er bad og gi som hovedfor men forstår ikke helt hvorfor, da fordyra inneholder jo det man mater dem med? så gir man melormene samme for som man gir sirissene burde jo dem inneholde det samme med tanke på vitaminer og sån? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Akershus/Bærum
Alder: 32
|
Zophobas Morio Larver.
Innhold: Fuktighet ca 60% Fett ca 15% Protein ca 20% Fiber ca 2% Karbohydrater ca 6% Melormer. "Tenebrio Molitor" Innhold: ca 60% fuktighet, ca 15% fett, ca20% protein. Levende sirisser. Næringsinnhold: Fuktighet ca 68% Fett ca 6% Protein ca 22% Fiber ca 3% Karbohydrater ca 3% Er jo ikke SÅ stor forskjell, så jeg ser ikke problemet egentlig, men dette er info fra Bristols, så om man skal ta det med en klype salt eller ikke, er jeg usikker på.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
|
Du kan også prøve gresshopper. Har selv en leos, faktisk to, som ikke spiser sirisser. Jeg begynte å kjøpe inn litt gresshopper for å se om de ville ha, og begge spiser det pr. dags dato og den ene har begynt å spise litt sirisser hvilket den aldri har gjort før
Hun har alltid bitt tak og så spyttet den ut igjen, men ikke nå lenger.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Spiser den melormer så gi den melormer da,så kan du heller i ny å ne tilby noe annet bare for at den kan få litt variasjon i kostholdet.
Husk også å tilby melormene dine bra for også. Jeg har også en leo som i ny å ne tar 1-2 sirisser men sluker i seg melormer ![]() Melormer er ikke noe dårlig for,men skal sies at det inneholder mere fett enn f.eks sirisser & dubia,gresshopper. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| leopard gecko | mantris | Slanger, øgler og skilpadder | 6 | 08-02-2011 14:36 |
| Vår nye leopard gecko | juli | Mine Herptiler | 24 | 03-01-2011 13:09 |
| Ny leopard gecko i hus da! | Androctonus | Lover og regler | 15 | 02-06-2008 15:19 |
| Leopard Gecko | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 3 | 05-10-2005 15:29 | |