"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Slanger, øgler og skilpadder sand til leosene mine viss eg servere maten utafor sand?

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-07-2011, 23:41   #1
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard sand til leosene mine viss eg servere maten utafor sand?

Har lyst og ha slik "Exo Terra Ørkensand rød" som bunnsubstrat, viss eg serverer maten på eit lokk og fra pinsett så dem ikke får i seg sand i det dem tar maten går det ikke bra da?
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:43   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
Har lyst og ha slik "Exo Terra Ørkensand rød" som bunnsubstrat, viss eg serverer maten på eit lokk og fra pinsett så dem ikke får i seg sand i det dem tar maten går det ikke bra da?
Om den får nok kalsium og du serverer med pinsett skal det gå fint. Vet om en som har hatt leosen sin på sand i 3 år nå så
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:48   #3
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

eg har T-Rex 2:0 Calcium som eg har på fordyra, men burde eg ha litt i ei skål stående hoss leosene også eller spiser dem ikke av dette selv slik at det er ikke noe poeng?
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:51   #4
Reptilfreak

junior sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 221
Standard

Hvorfor ta sjansen når det fins så mye annet fint du kan bruke ?

Selvfølgelig kan det gå bra, men er det verdt risken ?

En kompis har kjørt uten bilbelte i 7år uten at det har skjedd noe, men vil ikke anbefale det for det..

Når du velger et bunn substrat bør du velge det beste for dyret og ikke hva du selv synes er pent/tøft og se på..
junior er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:52   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
eg har T-Rex 2:0 Calcium som eg har på fordyra, men burde eg ha litt i ei skål stående hoss leosene også eller spiser dem ikke av dette selv slik at det er ikke noe poeng?
Har også lurt på akkurat det der :S

Veldig mange har det, men vet ikke om det er nødvendig, Di fleste sier leos aldri rører det, Men di har det i tilfele den beggyner få mangel, For ved mangel beggyner den å spise/slike i seg sand.

Men dine leo's er er så små så ville ventet til di var ca 5månder jeg med og bytta ut substraten

Exo terra sanda er jo ekstremt finmalt da, Og folk skriver at leos er aldri er på myk sand, SÅ her forleden en dokumentar hvor di var innom leopard gecko(i naturen). Vil nå si at sanda minnet meg EKSTREMT om den røde exo terra sanda men....
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:56   #6
Reptilfreak

junior sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 221
Standard

Hvilken dokumentar var det ?

Den med David Attenborough ?
junior er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-07-2011, 00:02   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av junior Vis post
Hvilken dokumentar var det ?

Den med David Attenborough ?
Tror ikke det var det, Var noe på animale planet.

Men nå skal ikke jeg uttale meg da jeg ikke har noe serlig kompetanse sånn sett, Men hva jeg leser så er sand diskusjonen en uendelig kamp.

Skal legge meg flat her da du har mer kompetanse og si selv.

Er det verd og ta risken?

svaret : NEI! Dyret først utsende andre.
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-07-2011, 00:08   #8
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

og ein anna ting eg ikke forstår er hvordan dem da klarer seg i sitt naturelige habitat i det fri? viss det er så fareligt som alle sier så dør vel dem som fluer der ute da??
vet at dem ikke bare går på sand i det naturelige habitat men det er jo ein del av habitatet. sand/rock landscape.
er ikke bare for min egen skyld fordi at eg synest det er fint, men fordi vil skape eit naturelig habitat. tenkte og ha sand med diverse avrunda flate steiner og sån og ei trerot.
eg ser også at føttene til leosen ser ut til vere skapt for sand? dem spriker lissom ut slik at dem ikke skal synke i sanden.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-07-2011, 00:18   #9
Reptilfreak

Dantalian sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Akershus/Bærum
Alder: 32
Meldinger: 94
Standard

Native Habitat of the Leopard Gecko & Setting up a Natural Enclosure
Svar med sitat
Gammel 16-07-2011, 00:25   #10
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

ja visste at det ikke var rent ørken med bare sand dem levde i og hadde ikke planer om og ha kun eit stort sandteppe over hele tanken, skal lese litt bedre på den sida senere da eg bare skummet fort igjenom den nå da eg er på jobb og må ut og gjøre min plikkt nå skal sjekke den ut mer etterpå når eg komemr in igjen, takk for link.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Mat og sand pris pippeunge Slanger, øgler og skilpadder 0 27-09-2009 11:45
Sand til terra? Devilizer Utstyr 1 30-04-2009 07:37
Øgler Lesoene mine bæsjer sand..!? Bredo Slanger, øgler og skilpadder 7 03-02-2009 16:23
sand-substitutt straymond Utstyr 6 05-09-2008 13:53
sand myraas Terrarier 3 22-05-2005 22:17

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:58.