"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-07-2011, 23:01   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard Leo og for ''stor mat''

Hei hei!

Var på dyrebutikken og skaffa noe fòrdyr mens jeg venter på england maten

Pelte ut di minste sirrisene di hadde men enda føler jeg di er for store medium-large-adult tenker jeg...

Muligt å kappe en i to og gi ? eller er det døfødt og prøve?

Vet det bare er og prøve men ville høre her om noen andre hadde forsøkt det.

Sokken91
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:34   #2
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

har du fått leos nå da? få se bilde av den da
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:49   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
har du fått leos nå da? få se bilde av den da
Nei har ikke fått min, er en bekjent sin som jeg passer over helga Skal hente min uka som kommer så da kommer det et bilde.

Men syns du spurte om det samme ang kappe sirriser en gang eller? Har du forsøkt?
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:53   #4
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

nei har ikke prøvd det, men har prøvd og gi død siriss men ikke nylig avdød siriss, men fra boks med døde sirisser, holdt i pinsett og beveget litt forran den ene og han tok den men tror ikke den va så sulten da sia han hadde fått litt levende like før så han bare slapp den igjen og lot den ligge, den va kansje litt i største laget også så kansje derfor han slapp den igjen.
har testa og gidd dem døde melorm som eg har funne blant dem levende så får dem til og ta det så tror eg skal handle meg ein slik boks med døde melorm og så eg har i reserve dersom eg slipper opp for levende.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:56   #5
Reptilfreak

gordongekko sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 31
Meldinger: 160
Standard

Hørtes da både ille og ekkelt og upraktisk ut å kappe en gresshoppe. Hadde ikke jeg klart trur jeg, sliter jo med å få tak i dem som det er.
Når det er sagt så eter min leos både døde nylige og sånne tørre sirisser den assa.
Det knaser og spruter alle veier. Like blid.
*knekkebrød*
gordongekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 23:56   #6
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
nei har ikke prøvd det, men har prøvd og gi død siriss men ikke nylig avdød siriss, men fra boks med døde sirisser, holdt i pinsett og beveget litt forran den ene og han tok den men tror ikke den va så sulten da sia han hadde fått litt levende like før så han bare slapp den igjen og lot den ligge, den va kansje litt i største laget også så kansje derfor han slapp den igjen.
har klart og få dem til og ta melorm som har vert døde.
Okei

Feeding pinset vits med det? Ikke like greit og bare holde i mellom peke finger og tommelen ? elleR?

Sitat:
Opprinnelig postet av gordongekko Vis post
Hørtes da både ille og ekkelt og upraktisk ut å kappe en gresshoppe. Hadde ikke jeg klart trur jeg, sliter jo med å få tak i dem som det er.
Når det er sagt så eter min leos både døde nylige og sånne tørre sirisser den assa.
Det knaser og spruter alle veier. Like blid.
*knekkebrød*
Haha! ^^

Nei har drevet med dyr siden jeg var sikkert 2 år så å kappe en siris i 2 tror jeg ikke blir noe nasty for min del, Men at det tyter alle veier kan jeg se for meg, Hm, Tror jeg har noen tørka sirriser i riktig størrelse kan teste med det.. Så kan di dyre svære sirrisane få leve livet ut eller bli servert til fiskene ^^
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-07-2011, 00:00   #7
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

hehe eg liker ikke ta i fordyra ekkle små kryp synest eg hehe..
ikke lett og fange med pinsett nei dem ferer altid framover i det eg skal prøve og ta fat i en ender med at eg bruker og legge spannet med sirisser i tanken til leosene og la noen krype ut.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-07-2011, 01:40   #8
Reptilfreak

Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 20
Meldinger: 80
Standard

holder du noen sirisser så går nok skrekken vekk. siriss og gresshopper er det jeg synes er minst ekkelt av fordyra. melorm er litt ekkelt, kakkerlakker e nesten som skrukketroll og heller ikke galne
JoranWa er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-07-2011, 15:25   #9
Reptilfreak

gordongekko sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 31
Meldinger: 160
Standard

Kan gjerne holde i sirissene jeg, stadig deter lettere enn å fange dem med pinsett ja.
Men da har jeg den gjerne i hånda og trer pinsetten inn der og har den i den lell før jeg gir den til gekko. Grunnen for det er at jeg faktisk er litt lite lysten på å bli bitt av gekko. jeg har sett/kjent henne "bomme" og bite der hu får tak og gudhjelpemeg for et bitt på disse små!
Så nei, jeg vil ikke det, for ikke å snakke om hvor flaut det er å komme nedpå legevakta med gekko-bitt....
gordongekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-07-2011, 17:16   #10
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av gordongekko Vis post
Kan gjerne holde i sirissene jeg, stadig deter lettere enn å fange dem med pinsett ja.
Men da har jeg den gjerne i hånda og trer pinsetten inn der og har den i den lell før jeg gir den til gekko. Grunnen for det er at jeg faktisk er litt lite lysten på å bli bitt av gekko. jeg har sett/kjent henne "bomme" og bite der hu får tak og gudhjelpemeg for et bitt på disse små!
Så nei, jeg vil ikke det, for ikke å snakke om hvor flaut det er å komme nedpå legevakta med gekko-bitt....
Legevakten for et gecko bitt? HAHA! det morsomste jeg har hørt ^^
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
mat for stor til kornsnok? dragoon88 Slanger, øgler og skilpadder 8 14-08-2009 14:04
Stor slange :o) prøvekanin Media 2 18-10-2008 21:00
Stor fornøyd:) parahybana_freak Taranteller 23 17-10-2008 21:21
Stor terra Shibiz Terrarier 1 28-05-2008 22:08
Liten og stor, rød og gul Waterboy Skilpadder 7 26-05-2008 20:59

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:58.