"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-07-2011, 21:05   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard Varmematte til leo!

Hei hei

Lurer på om jeg kanskje har gjort noe dumt.... i 60X45X45 TERRARIUM kjøpte jeg exo terra large dessert varme matta.... Den dekker bitte bitte litt under 1/2 av terrariumet.... Er det dumt? Eller kan jeg bruke denne matta eller burde jeg selge den og kjøpe medium i stedet ? :/

Kanskje kjøpe denne : http://cgi.ebay.co.uk/Thermostat-Hea...item19b3949ee1 ?
Sokken91 er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 21:22   #2
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

vet ikke hvor stor large modellen er, selv kjøpte eg Exotic Life varmematte fra bristols.no der står måla oppgitt på hver modell men er oppgitt i watt og ikke medium eller large osv.
men greit og ha det så stort at du får plass til hule + fukthule plasert oppå der og litt åpent område så den ikke bare er i hulene når den varmer seg
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 21:26   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
vet ikke hvor stor large modellen er, selv kjøpte eg Exotic Life varmematte fra bristols.no der står måla oppgitt på hver modell men er oppgitt i watt og ikke medium eller large osv.
men husk når du har ein hule + fukthule plasert oppå der er det ikke så mye mer plass i det åpne for geckoen og ligge og varme seg borsett fra i hulene og da ser du jo du den ikke.
Handler ikke om og se den akkurat Handler om at jeg ikke vil koke stakkars jenta ^^,

Etter hva jeg har lest er large 25watt.
Sokken91 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 21:30   #4
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

ja trenger jo muligheten til og komme seg av varmematta og hehe.
eg har større bunnområdet og eg har 18w = 38.6x27.4 cm
bunnarealet i tanken er 70x55 og 40 høgde.
18w:=38.6x27.4 cm
vet ikke hvordan målene er på den type matte du ska ha.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 21:33   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
ja trenger jo muligheten til og komme seg av varmematta og hehe.
eg har større bunnområdet og eg har 18w = 38.6x27.4 cm
bunnarealet i tanken er 70x55 og 40 høgde.
18w:=38.6x27.4 cm
Min matte er 27,9 x 43 ca og 25 watt... Ble kanskje litt i størrste laget ? Kjøpt fra england så kostet ikke allverdens så kan jo alltids selge matten uåpnet for samme pris
Sokken91 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 21:34   #6
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

ok, eg vet egentlig ikke så best og vente på svar fra ein expert
men regner med ein del av matta kan gå utafor bunnen også slik at ikke hele matta er under karet, da får du jo regulert området den skal dekke selv.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 21:38   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
ok, eg vet egentlig ikke så best og vente på svar fra ein expert
men regner med ein del av matta kan gå utafor bunnen også slik at ikke hele matta er under karet, da får du jo regulert området den skal dekke selv.
Haha Deet! Har jeg ikke tenkt på ^^,

Nei får vente og se hva noen andre sier!

Kan jo også nevne noe temperaturer i rommet!

Om sommeren står vinduet alltid oppe så da er det rundt 22-24 der terraet skal stå... 18-21 om nettene.

Vinteren står vinduet også litt oppe på gløtt og da ligger rom temp på 15-19 om dagen og helt nede i 10 om nettene!(Ikke mange som sover i slike temperaturer hehe men jeg gjør )
Sokken91 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 22:34   #8
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg prøvde exo-terra desert large varmematta og synes den funka dårlig.... Så du kan jo alltids prøve å se hvor varmt det blir. Kommer jo an på hvordan type substrat og hvor mye substrat du har også, med tanke på hvor varmt du klarer å få det... Jeg likte ikke exo-terra varmematta iallfall, så jeg skal aldri kjøpe det igjen
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 22:37   #9
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Jeg prøvde exo-terra desert large varmematta og synes den funka dårlig.... Så du kan jo alltids prøve å se hvor varmt det blir. Kommer jo an på hvordan type substrat og hvor mye substrat du har også, med tanke på hvor varmt du klarer å få det... Jeg likte ikke exo-terra varmematta iallfall, så jeg skal aldri kjøpe det igjen
Hm okei, Nei er bare tørke papir i starten
Sokken91 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 22:42   #10
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Å ha varmematta under halve terraet kan bli litt mye. Må tenke på at matta ikke bare varmer det som ligger RETT over, men sprer seg også noen få cm/mm. Så da sitter du antakeligvis igjen med en halvdel som er maxtemp, og en halvdel som er rett under maxtemp. Jeg deler opp terraene i 3 deler. Da får man en god og varm del. En del som tar opp varme fra den varme delen, men ikke blir for varm. Og en kjøligere del. Du kan fint ha varmematta utenfor terraet men det blir jo sløsing med varme og watt. Det viktigste er termostat! Veldig, veldig veldig viktig!
tannkrem er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
varmematte? Leogirlz Slanger, øgler og skilpadder 2 15-05-2009 09:53
Varmematte textex Terrarier 13 03-12-2008 00:42
w på varmematte? sceeZer Terrarier 1 18-05-2008 02:02
Varmematte Olliw Terrarier 4 29-03-2007 15:43
Varmematte tovang Terrarier 20 28-12-2005 09:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:57.