| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Hei!
På jobb har vi ligganes ca 100kvadrat med uåpnet laminat gulv(sånn klick greier) Skal etterligne furu gulv tror jeg ? Anyways er det mulighet og bruke det som bunnsubstrat i et leos terrarium `? Topic navnet ble feil :S Gikk litt fort da jeg skrev her :S |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Leoser lever på leirjord/steiner. De har behov for å grave seg tunneler mellom steiner.
Les litt om hvordan de lever, så ser du hvorfor laminatgulv ikke egner seg!! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Joda har lest en go del... Men hvorfor anbefaler mange reptil tepper? Kunstgress? Fliser? Sist jeg sjekket kunne man ikek grave noe i de heller. Sååå...
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
|
Sitat:
Men når det kommer til fliser eller i ditt tilfelle, laminat, så vil jeg si det blir litt vel glatt underlag for leoene. Dessuten så må du vel være enig i at det er mye finere å lage et mer naturlig terrarium enn å bruke laminat, fliser eller kunstgress...??
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men sliter litt med og liksom få til et naturlig bunnlag... å vil ikke ha noe som er skadeligt for leo :/ Iom vetrinær ikke er en mulighet i norge for tiden....
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 26
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 30
|
Sitat:
Mange tror de har meldeplikt på ulovelige dyr, men det har de ikke. Er ikke alle veterinærer som tar i mot reptiler da de har for liten erfaring. Men det er bare å ringe anonymt for å høre om de tar i mot reptiler. Når det kommer til naturlig substrat, ta en titt på denne tråden: HOWTO Tiurtorv-sand blanding
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Ja fant ut og gå for Solmull og exo terra sanda, Men skal kjøre tørke papir til Hun blir større
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nok en tråd om bunnlag til Leopard gekkoer | Lailande | Terrarier | 36 | 03-11-2009 21:06 |
| nybegynner hjelp, bunnlag | aerox | Taranteller | 17 | 01-03-2008 11:31 |
| Hva er best bunnlag til leoprad? | reptil_amfi | Terrarier | 2 | 05-03-2005 14:55 |