"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-07-2011, 00:07   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard laminat gulv som bunnlag

Hei!

På jobb har vi ligganes ca 100kvadrat med uåpnet laminat gulv(sånn klick greier)
Skal etterligne furu gulv tror jeg ?

Anyways er det mulighet og bruke det som bunnsubstrat i et leos terrarium `?

Topic navnet ble feil :S Gikk litt fort da jeg skrev her :S
Sokken91 er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 06:00   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Leoser lever på leirjord/steiner. De har behov for å grave seg tunneler mellom steiner.
Les litt om hvordan de lever, så ser du hvorfor laminatgulv ikke egner seg!!
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 13:33   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lailande Vis post
Leoser lever på leirjord/steiner. De har behov for å grave seg tunneler mellom steiner.
Les litt om hvordan de lever, så ser du hvorfor laminatgulv ikke egner seg!!
Joda har lest en go del... Men hvorfor anbefaler mange reptil tepper? Kunstgress? Fliser? Sist jeg sjekket kunne man ikek grave noe i de heller. Sååå...
Sokken91 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 14:11   #4
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sokken91 Vis post
Joda har lest en go del... Men hvorfor anbefaler mange reptil tepper? Kunstgress? Fliser? Sist jeg sjekket kunne man ikek grave noe i de heller. Sååå...
Det er mange som bruker kunstgress da det er lett å holde rent. Man tar det som er skittent ut og hiver i vaskemaskinen og legger inn nytt..
Men når det kommer til fliser eller i ditt tilfelle, laminat, så vil jeg si det blir litt vel glatt underlag for leoene. Dessuten så må du vel være enig i at det er mye finere å lage et mer naturlig terrarium enn å bruke laminat, fliser eller kunstgress...??
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 17:24   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av silke Vis post
Det er mange som bruker kunstgress da det er lett å holde rent. Man tar det som er skittent ut og hiver i vaskemaskinen og legger inn nytt..
Men når det kommer til fliser eller i ditt tilfelle, laminat, så vil jeg si det blir litt vel glatt underlag for leoene. Dessuten så må du vel være enig i at det er mye finere å lage et mer naturlig terrarium enn å bruke laminat, fliser eller kunstgress...??
Ja det er jeg veldig enig i Men sliter litt med og liksom få til et naturlig bunnlag... å vil ikke ha noe som er skadeligt for leo :/ Iom vetrinær ikke er en mulighet i norge for tiden....
Sokken91 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 18:07   #6
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Ja det er jeg veldig enig i Men sliter litt med og liksom få til et naturlig bunnlag... å vil ikke ha noe som er skadeligt for leo :/ Iom vetrinær ikke er en mulighet i norge for tiden....
Veterinær er fullt mulig i norge for tiden. De har plikt til å hjelpe alle dyr, og ringer du på forhånd og spør om de behandler reptiler, så pleier de å være ganske så flinke med å rope opp "kattungen" din foreks.
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 18:39   #7
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Sitat:
Veterinærene har hjelpeplikt på alle dyr, samme om de har "oppholdstilatelse" eller ikke.
Mange tror de har meldeplikt på ulovelige dyr, men det har de ikke.
Er ikke alle veterinærer som tar i mot reptiler da de har for liten erfaring. Men det er bare å ringe anonymt for å høre om de tar i mot reptiler.

Når det kommer til naturlig substrat, ta en titt på denne tråden:
HOWTO Tiurtorv-sand blanding
Svar med sitat
Gammel 07-07-2011, 20:07   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av silke Vis post
Veterinærene har hjelpeplikt på alle dyr, samme om de har "oppholdstilatelse" eller ikke.
Mange tror de har meldeplikt på ulovelige dyr, men det har de ikke.
Er ikke alle veterinærer som tar i mot reptiler da de har for liten erfaring. Men det er bare å ringe anonymt for å høre om de tar i mot reptiler.

Når det kommer til naturlig substrat, ta en titt på denne tråden:
HOWTO Tiurtorv-sand blanding
Takk for at dere opplyste meg om vetrinær ivertfall

Ja fant ut og gå for Solmull og exo terra sanda, Men skal kjøre tørke papir til Hun blir større
Sokken91 er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Nok en tråd om bunnlag til Leopard gekkoer Lailande Terrarier 36 03-11-2009 21:06
nybegynner hjelp, bunnlag aerox Taranteller 17 01-03-2008 11:31
Hva er best bunnlag til leoprad? reptil_amfi Terrarier 2 05-03-2005 14:55

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:57.