"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Stengt tråd

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-07-2011, 15:58   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: I nord-norge
Meldinger: 121
Standard Kp i hamskifte, handtering.

Har mistanke om at min KP er på tur i hamskifte, da han er blitt grå i øynene, og det er første gang det skjer etter at han er kommet til meg.
Så lurte på hvordan det er med håndtering under hamskifte. Skal han være i ro nå, eller kan han fortsatt handteres? Han er rolig under handtering til vanlig.
Og skal jeg vente med foring til han er ferdig med hamskifte?
reptis er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 06-07-2011, 19:32   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Det vanligste er vel og ikke håndtere eller mate under hamskifet, med mindre han får problemer med og få av alt av ham.. Da vet jeg av folk som tar den med i dusjen, og/eller bader den en stund i vann med litt grønnsåpe tilsatt

Shoot me if i'm wrong
Reptils er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 07-07-2011, 01:17   #3
Reptilfreak

Standard

Ok, får prøve å la han ha ro da.
Noen som vet hvor lang tid hamskiftet tar? Han var grå på øynene først i dag.
reptis er offline  
Gammel 09-07-2011, 16:41   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 22
Standard

Hvor lenge hamskiftet på min kp varierer litt. Noen ganger tar det veldig lang tid. Det spørs på hvor mye luftfuktighet det er i buret, om det er steiner eller røtter den kan gni seg inntill for å dra av hammen, når den ikke klarer det selv. Noen ganger ligger alt i en ball uten noe problem. Det begynner med grå øyne og den begynner å flasse litt her og der. Når jeg ser at han har problemer lager jeg steam bad til han. Det fungerer utrolig fint!! Etterpå tar jeg håndklet og drar av hammet. En gang var han veldig grå i øynene veldig lenge, men med flere bad og litt tid gikkk det bort. Nå er han så fin igjen.
Regius er offline  
Gammel 09-07-2011, 16:42   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 22
Standard

jo, mener jeg leste at når slangen er rød under på magen, det er da den helst vil være i fred.
Regius er offline  
Gammel 09-07-2011, 18:31   #6
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Regius Vis post
jo, mener jeg leste at når slangen er rød under på magen, det er da den helst vil være i fred.
Hehe, slangen vil nok helst være i fred hele tiden..
Gammel 09-07-2011, 18:43   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Et hamskift tar ca 1 uke.
Først blir slangen mørk i fargene, grå i øynene, rød på magen. Slik vil den være noen dager. Etter ca 4-5 dager så vil slangen bli klar igjen i fargene, og som nybegynner så begynner man å klø seg i hue etter hvor hammet ble av.
Et par dager etter det, så begynner slangen å dra av seg hammet. Pass på å ha det litt fuktig i slutten av prosessen og at den har noe å gni seg på, så vil hamskift stort sett gå smertefritt.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Gammel 10-07-2011, 15:29   #8
Reptilfreak

Standard

Takk for svar
I dag lå alt i en ball inni en krukke som jeg har på den kalde siden i terrariet.
Så alt har gått raskt og veldig greit, så bare å håpe at det fortsetter slik
reptis er offline  
Stengt tråd

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kornsnok Handtering i hamskifte Cal Snoker 5 02-10-2009 16:30
Hamskifte demios Mine Herptiler 1 27-03-2009 20:43
hamskifte boa1 Agamer 3 30-10-2007 18:11
hamskifte big_cola_fan Taranteller 12 16-10-2007 18:29
Hamskifte leo! Bling_juice Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 24-08-2007 14:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:57.