"
Gammel 04-07-2011, 13:07   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard Hvilke lys til leo! :)

Hei!

Skal starte med leo snart vist

Så lurer på hvilke pærer trenger jeg?

skal ha denne lys toppen : Exo terra Compact Topp 60x15x9

Hjertelig om noen hjelper

Har varme matta Så trenger ikke varme pære

-Sokken91
Sokken91 er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 04-07-2011, 13:38   #2
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

Er fersk innenfor leo selv også så har spurt og lært meg litt mens eg venter på leoene mine, så kan vere litt behjelpelig
Nå vet eg ikke om det er E27 sockel som er i det lysarmaturet du skal ha? ser ut som 3 E27 sockel, kansje mindre og? men om det er e27 så er denne pæren er fin om natten da den ikke avgir varme, så får du litt temp forskjell mellom dag og natt, er denne eg har kjøpt vertfall Nattlys 0.5watt E27 - Bristols.no

ellers kan jo du kjøre på med ein slik her på dagen:
Repti Glo pære 5.0 - Bristols.no

Eller denne dersom du ønsker nattlys på om dagen også men som avgir litt varme Zoo Med Nattlys Pære - Bristols.no da vil den sikkert vise seg litt mer på dagen også.
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 04-07-2011, 14:33   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
Er fersk innenfor leo selv også så har spurt og lært meg litt mens eg venter på leoene mine, så kan vere litt behjelpelig
Nå vet eg ikke om det er E27 sockel som er i det lysarmaturet du skal ha? ser ut som 3 E27 sockel, kansje mindre og? men om det er e27 så er denne pæren er fin om natten da den ikke avgir varme, så får du litt temp forskjell mellom dag og natt, er denne eg har kjøpt vertfall Nattlys 0.5watt E27 - Bristols.no

ellers kan jo du kjøre på med ein slik her på dagen:
Repti Glo pære 5.0 - Bristols.no

Eller denne dersom du ønsker nattlys på om dagen også men som avgir litt varme Zoo Med Nattlys Pære - Bristols.no da vil den sikkert vise seg litt mer på dagen også.
Er e27 sokel etter hva jeg så. Hadde ikke tenkt og ha nattlys pære egentlig for skal ha timer på lampen så lyset går av og på til riktig tid. Å vil helst ha noen med uvb stråler så den får inn litt det den trenger der også
Sokken91 er online nå  
Gammel 04-07-2011, 15:16   #4
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

oki, da kan jo du kjøre 2.0 og 5.0 så kan jo du ha ein Nattlys 0.5watt E27 - Bristols.no i den siste socketen bare for og få bedre sikt om natten bare for utnytte socket plassene lissom så kan du nå bruke den viss du føler for det, var vell 3 socket plasser i den armaturen? fordi blir sikkert litt voldsomt med 3 stk Repti Glo pærer på en gang på dagtid
Proxor er offline  
Gammel 04-07-2011, 15:33   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
oki, da kan jo du kjøre 2.0 og 5.0 så kan jo du ha ein Nattlys 0.5watt E27 - Bristols.no i den siste socketen bare for og få bedre sikt om natten bare for utnytte socket plassene lissom så kan du nå bruke den viss du føler for det, var vell 3 socket plasser i den armaturen? fordi blir sikkert litt voldsomt med 3 stk Repti Glo pærer på en gang på dagtid
Tror jeg går for 2.0 og 5.0 begge 26w. og 1 Exo Terra night glo 25w eller night glo 15w (Er 2 brytere på lys armaturet Så har night glow i den ene så den ikke står på hele dagen liksom)
Sokken91 er online nå  
Gammel 04-07-2011, 17:10   #6
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Bare nevne at hvis du vil bruke den siste bryteren på en timer, så må du koble til en ekstra ledning. Eller så må du skru den av og på manuelt.
tannkrem er online nå  
Gammel 04-07-2011, 17:23   #7
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
Meldinger: 294
Standard

Jeg har night glo 15 watt i et lite 30liters terra og syns det er altfor lite lys fra den så ville gått for noe høyere. Den avgir også en del varme så om du ikke vil ha varme om natten er kanskje ikke dette den beste for deg.

Eventuelt kan du sette alt på timere slik at når dagslyset skrur seg av skrur nattlyset seg på og at nattlyset står på 2-3 timer før det også slår seg av. Det står at night-glo ikke forstyrrer dyrene, men jeg stoler ikke helt på det så min står bare på noen timer om kvelden.

Leopardgekkoer er jo nattaktive så noe spesiellt lys er ikke nødvendig (om ikke du skal ha levende planter i terraet), det dem trenger får dem gjennom maten. Om du vil ha lys kan du bruke en helt vanlig lyspære.
Goomba er offline  
Gammel 05-07-2011, 22:56   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Bare nevne at hvis du vil bruke den siste bryteren på en timer, så må du koble til en ekstra ledning. Eller så må du skru den av og på manuelt.
Ja klar over det.

Men velgte og gå for en ann løsning uansett til alt så takk uansett
Sokken91 er online nå  
Gammel 07-07-2011, 20:24   #9
Reptilfreak

Standard

stenges
Sokken91 er online nå  
Stengt tråd

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hvilke dyr med triops? Rubenevo Andre insekter 1 12-07-2011 21:52
hvilke spinner nett? Mariemor Taranteller 11 11-01-2010 12:24
Hvilke reptil?? Kamelonen Slanger, øgler og skilpadder 5 15-03-2009 12:52
Hvilke Tarantell?? FOXTER Taranteller 7 02-06-2008 21:34
hvilke planter.. Hermansen Øgler 5 25-06-2007 09:26

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:57.