"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-06-2011, 07:42   #1
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: sør-trøndelag
Alder: 23
Meldinger: 144
Blog Entries: 30
Standard hvem er du?

først og fremst vil jeg bare si at jeg vil ikke dømmes ut i fra min forrige tråd. det jeg kommer til å stille spørsmål om her er faktisk noe jeg har lurt på helt siden jeg fikk ''beistet'' som hun hette da men fikk navnet Jone av meg.har sett mye på nettet og har fremdeles ikke tatt kveld,ble så engasjert og håpet jeg fant ut noe,men ble ikke klokere på akkurat dette nei. så håper det er noen der ute som kan hjelpe meg og finne et svar på dette krysser fingra for positive tilbakemeldinger

skal fortelle det jeg har fått vite av han som hadde henne før meg:
en kjenning av en av mine naboer hadde med seg en liten jente hjem etter han hadde vært ute å reist. naboen min som bor 4 hus unna meg kjøpte henne og hadde henne frem til jeg fikk tlf og spørsmål om jeg ville ta henne til meg,jeg sa ja og fikk henne dagen etter eller så var det to dager etter han ringte,men det spiller ingen rolle.ut i fra str på ''beistet'' sa første eier som hadde henne at hun er rundt 3 år gammel,men det vet han ikke 100% og kommer aldrig til å finne ut et heller. hvis ikke noen her inne kan få til å se det på en eller annen måte?

etter en stunn kom og vodka inn i bildet, han er født i 2008 og er 3 år gammel,slank,ikke pga at jeg ikke forer han, for det gjør jeg. matglad er han og

da har jeg forklart vidre til dere her inne hvordan jeg fikk jone og fortiden hun har hatt her i norge. mer er det ingen av oss 3 som har hatt henne som vet.

slangene trives godt sammen og er matglade begge to,jone liker seg best i fanget eller i sofaen,mens lillemann trives best i terra sitt,han er litt sky av seg,men veldig snill.
jone har jeg jobbet mye med og hun har forandret seg mye fra jeg fikk henne og frem til i dag. jeg skal ikke påstå noe,men for meg er hun den snilleste slangen og mest rolige. hun trives godt rundt oss som bor her men er skeptisk til venner som er på besøk.

går god for det førstemann sa og sier at hun er ca rundt 3 år,men det jeg lurer på er hvilke boa hun er?

kraftig frøken,ca 160cm lang helt utstrakt. det vet jeg for hun er nå lengre enn meg på 156cm.se over bildene jeg har i bloggen,hun har gått fra å være ''brun'' til å bli ''brungul'',vet ikke hva jeg skal kalle fargen opp til dere som ønsker det å kommentere den,skulle ikke tro jeg har hatt fargeskole nei,nesten litt flau

tok nye bilder for noen timer siden og har lagt til ett nytt album på profilen min. men setter inn her også.hvis jeg får det til:O finner vel ut det

så ikke 'insert' knappen til høyre først,men nå er det forhåpentligvis bilder der når jeg lagrer tråden. spørr om dere lurer på noe mere om dem som jeg ikke har nevnt.

håper at noen kan hjelpe meg med dette,har sendt mail for å spørre en eller annen jeg ikke kjenner om hvilke boa morph de er. sendte mailen på grunn av at det står at de driver med boaoppdrett. siden jeg fant og så på da:Boa Constrictors for Sale - Boa Morph Breeding & Boa Constrictor Morphs for Sale
håpet de kansje kunne hjelpe også siden jeg vil finne ut hvilke jeg egentlig har her, da kan man finne ut mer om akkurat den type ogsåhar sett på flere sidet i natt også. fant mye som lignet og kunne ha vært men jeg kan ikke uttale meg om det for jeg kan ikke noe om det, gir dem omsorg stell,kos og det som trengs for at de skal ha det fint her,de er nok kommet for å bli hos meg i hvertfall

men nå må jeg sove litt,helst før jeg sovner her i sofaen håper denne tråden hjlper meg til å finne ut det ''god natt'' eller skal man si god morgen? jeg går i allefall å legger meg!
Vedlagte miniatyrbilder
hvem er du?-image_3.jpg   hvem er du?-image.jpg   hvem er du?-bilde.jpg   hvem er du?-image_4.jpg  

constrictor3 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-06-2011, 07:45   #2
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard upz

oioi, se her ja. til og med klart å rote til å lagt ut samma bilder to ganger.sikker på at dere ser på dem nøye og kansje kan hjelpe meg. jeg tror i hvertfall det er to helt forskjellige morpher,ikke vet jeg på det ene bildet hvor de er på sofaen kan man se forskjell på kroppen i hvertfal og at jone er kraftigere,men de er nesten like lange.
constrictor3 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-06-2011, 09:45   #3
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Meldinger: 377
Standard

Fine boa'er du har der! Og det ser nok ut som om begge to er normale morphs. RedTailBoas.com Main Menu - The Front Page er et forum for boa-eiere. Har fått mye hjelp der inne selv, og mange utrolig flinke folk.
tannkrem er online nå  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2011, 13:50   #4
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard takk

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Fine boa'er du har der! Og det ser nok ut som om begge to er normale morphs. RedTailBoas.com Main Menu - The Front Page er et forum for boa-eiere. Har fått mye hjelp der inne selv, og mange utrolig flinke folk.
takk søkte mye selv i natt og så på common boa og hun er nokså lik dem skulle bare ønske jeg kunne fått tak i første eier,men sitter bare med fornavn. har en del spm til han som tok henne med segmen men hun er spesiell og den snilleste i mine øyne rolig frøken
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-06-2011, 11:35   #5
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard vet ikke om dette hjelper noe særlig

vet ikke om dette hjelper noe, eller om i det heletat jeg har fått til å poste linken til min kanal på youtube.

YouTube - ‪litja89 sin kanal‬‏

dette er i hvertfall Jone

hun setter alltid kursen mot stuebordet, skjønner ikke hvorfor hun alltid skal opp dit kan da vel ikke være noe spennende..
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-06-2011, 11:38   #6
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard prøvde

forsøkte å klikke på linken og havnet på rett side
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-06-2011, 13:23   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

De to der er helt vanlige boa constrictor, mest sannsynlig lokalitetsmiks. "Svenske-boa" som det også kalles. Fine dyr!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-06-2011, 17:04   #8
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard :)

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
De to der er helt vanlige boa constrictor, mest sannsynlig lokalitetsmiks. "Svenske-boa" som det også kalles. Fine dyr!
takk så mye ja de er kjempe fine <3 ''utlenningen'' min er absolutt blitt den snilleste,brukt mye tid på henne og hun trives nå best utenfor terra,helst rundt halsen eller i sofaen. skal så absolutt få tak i hennes tidligere og første eier slik at jeg finner ut hvor hun er fra i verden artig å vite alt om dyret man eier
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-06-2011, 17:22   #9
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

norway er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-06-2011, 22:30   #10
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

Fine boaer, men det terrariet var i aller minste laget om du bruker det terrariet som du har tatt bildet av til dem.
Hva er målene til terrariet?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hvem og hva andoraarnes Messer og utstillinger 1 30-12-2010 11:10
hvem er det her ? cookiejar22 Ekte edderkopper 7 14-10-2008 09:13
Hvem spiler CS? Adriano Småprat 11 29-05-2008 14:22
hvem har? mr-repti Småprat 6 05-12-2006 17:30
Hvem Har? Hvem Kan om? Skottneset Øgler 9 20-09-2005 17:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:54.