"
Gammel 18-05-2011, 13:39   #1
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: sør-trøndelag
Alder: 23
Meldinger: 144
Blog Entries: 30
Standard Mahel

MAhel er en voksen Tre python i fargen blå,veldig pen slange,men han har ikke hatt det bra hos sin tidligere eier, jeg har gjort alt jeg kan for han,sårene gror men det er fortsatt infeksjoner i dem.. det virker som om formen bare daler nedover og at han har gitt helt opp selv. han bodde i et bittelite terra med fult av rotter da jeg fant han, han var også delvis spist av skadedyra,så derfor tok jeg han og rottene faktisk. han har oppholdt seg hos en dyrlege lenge nå,men tror han har gitt opp,det virket som om han var i bedre form for en stunn siden,han spiste,drakk og alt det der,men nå er han som han var et par dager etter han kom til dyrlege.. hjelp meg,hva skal jeg gjøre,han fortjener en sjangse og jeg vil gi han ett godt hjem.men hva hjelper det om han ser mørkt på livet akkurat nå, er det rett av meg å gi han mere medisin å prøve,eller bare gi slipp og avlive han?
constrictor3 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-05-2011, 13:43   #2
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg hakke peiling på slanger.
Ville bare gi kommentar at det er flott at du prøver å hjelpe dette stakkars dyret.
Ga de forje eierne noen grunn til det elendige dyreholdet?
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-05-2011, 10:57   #3
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard Mahel

tidligere eier rusmisbruker, hadde haugevis med våpen hjemme og midt oppi det hele var slangen og rottene. ikke hørt noe fra eier og har fortsatt dyret. han er svak og lider og det er ikke mer jeg kan gjøre for han så tror det beste for dyret er å få slippe nå,han har vært flink og sterk lenge,men har nok mye vondt. skal i hvertfall sørge for at han som hadde han ikke skaffer flere dyr i hvertfall.eier er en gammel bekjent av meg som jeg ikke har pratet med på årevis, så tilfeldig at han skulle selge det dyret og i den situasjonen tok jeg dyret og dro,sånn fortjener ikke en rotte å ha det engang.
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-05-2011, 11:13   #4
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard fine fine slangen

Ingen selger et dyr som er i MAhels tilstand,han skulle ha 2000 for han men fikk ikke det av meg i hvertfall. brukte heller de pengene og litt til på dyrlege utgifter. bestemte meg for å få den gutten frisk,men tapte,så i dag blir min siste dag med MAhel. har gjort alt vi kan for han og det er bedre å la han slippe enn å ha det vondt å lide. føler at det er det eneste riktige i hans situasjon. det er forferdelig trist,men bedre for han..
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-05-2011, 11:38   #5
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Så trist.
Godt han slipper å bli sakte men sikkert sist av rotter da. grøss
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-05-2011, 13:44   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Flott gjort av deg å ta dyret til deg! Mahel har gått igjennom sitt,stakkars.. Siden du har hatt ham til dyrlege regner jeg med at han har fått antibiotika og stell for sårene. Det at slangen har vært holdt sammen med rotter forskrekker meg virkelig..Rotter gnager på og skader slangen,og når han har fått bakterier som har ført til infeksjon i vevet over tid,brytes immunforsvaret sakte med sikkert ned.. Slanger som er alet opp i fangenskap har mistet kroppens evner til å nedkjempe bakterier og virus,fordi de aldri blir utsatt for det i fangenskap.. Forferdelig trist dette Uansett,kjempebra gjort av deg å gi ham et godt hjem den siste tiden,og at du har bestemt deg for å la ham slippe å lide..Hadde nok gjort det samme. Og at du hadde guts til å bare ta ham med deg derfra er også knall! Det skal du ha! Ingen kriminelle/narkomane med våpen i hus burde hatt dyr,dyrene fortjener ikke å lide hos de om de ikke han gi de et godt hjem..
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-05-2011, 13:55   #7
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard :)

ja,vi har gitt han alt av nødvendig medisin som antibiotika og smertestillende,han har i hvertfall hatt det fint den siste tiden i sitt liv og er glad jeg tok han. forsøkte i hvertfall,men store deler av bakparten er nesten spist,så han skal få slippe å ha det vondt mere. han har jo aldri kommet til å bli som han var engang,helt ødlagt og dem mannen skal jeg sørge for at aldri får flee dyr.. burde vært innelåst resten av livet! dyret fortjente bedre enn det der. han hadde ikke noe skikkelig terra til han heller,bare en kasse med lokk vil jeg kalle det. men MAhel slipper å ha det vondt mere,skal dra til han direkte etter jobb og være der til han er borte,så i dag blir vår siste dag sammen så skal han få slippe å lide mere.
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-05-2011, 14:17   #8
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Trist å la han måtte dra over til den andre siden, men kanskje det er til det beste for han. Ikke vits å la han lide mer hvis det allikevel går nedover med han.

Bra ikke politiet kom over slangen på narkorassia da jeg er stygt redd for at det hadde blitt blåst opp i media.
Noe alla dette..:

Politiet fant slange.
"Politiet rykket i dag ut til en bolig der det befant seg en kjenning av politiet.
I boligen ble det funnet en pythonslange som var blitt utsatt for grov dyremisshandling.
Pythonslangen er ulovelig å ha som kjæledyr i norge.
Det ble også funnet narkotika og våpen."

Bøyer meg i støvet for at du bare tok slangen med deg og ihvertfall prøvde å få den frisk igjen.
Dumt den var for langt nede til å reddes.

Kondolerer.
Svar med sitat
Gammel 19-05-2011, 15:35   #9
Reptilfreak

boa constrictor sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
Meldinger: 342
Blog Entries: 1
Standard

off!
stakkars og de som er så fine.
men du gjorde det rette, og drepe den. trist, men det var nok det beste.
også ha den med rotter?!! hva tenkte han på?
Svar med sitat
Gammel 19-05-2011, 18:15   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av constrictor3 Vis post
store deler av bakparten er nesten spist,så han skal få slippe å ha det vondt mere. han har jo aldri kommet til å bli som han var engang,helt ødlagt
Fikk seriøst tårer i øynene nå.. Er veldig enig med silke,flaks og veldig bra at politiet ikke kom først,da hadde denne saken blitt tatt opp i media,og dva hadde fått "riktig" i sin sak.. Flink er du,det skal du virkelig ha..
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
mahel

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:53.