| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Jeg har fått meg noen egg i natt, hva gjør jeg åssen kan jeg se om de er fruktbare?
JEG fant de ikke ut føre nå kan det være får sent? MVH Bredo
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Vi kan jo begynne med det enkle :
Er den parret ?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Den har vært sammen med to andre slanger i en månde men nå har jeg tatt de ifra verandre det var en han blant de
Så er ikke sikker
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 31
|
Da kan vi nok gå ut ifra at den er parret.
Fruktbare egg skal se ca slik ut: http://www.repti.net/malm&PAGE=5&ID=40370 mens ubefruktede egg er mindre og gulere ("Slugs") Det du burde gjort er jo da at du skulle hatt en våtkleker klar, innstilt på riktig temperatur, men det KAN du fortsatt klare å snekre sammen om du er lit handy og klarer å lete deg frem til en forklaring på denne verdensveven... Imidlertid bør du spørre deg selv om du i det hele tatt vil forsøke å klekke frem noen unger. Har selv klekka frem flere kull i året i 5-6 år nå, og det er veldig artig det... MEN så er spørsmålet hva du skal gjøre med alle disse ungene når de klekker. De koster en del å fø opp siden du må ha de en stund før de kan selges, og sånn som situasjonen er nå om dgen er det allerede altfor mange som selger kornsnokunger i forhold til hvor mange som vil kjøpe. Så da risikerer du å selge de med tap for et par hundre kroner stk, eller å bli sittende med de leeeenge. Selv tenker jeg at jeg ikke skal klekke frem noen i år, for det er mye jobb å holde på med disse små, og i fjord satt jeg på flere av de i nesten et år før jeg fikk solgt de. Og dersom de du har sammen der er søsken også, hvilket de jo oftest er, så er det ihvertfall en dårlig idé å fø opp innavla unger fra de... Uansett, lykke til! Mvh Martin |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ser aldri snoken.. | Bredo | Reptiler | 8 | 22-03-2009 18:33 |
| Og så var endelig snoken på plass :) | Indra | Terrarier | 7 | 29-10-2008 08:09 |
| Charko (snoken) har stikki av.. KRISE! (FUNNET :D) | Miroxx | Snoker | 97 | 28-10-2007 15:21 |
| Korn Snok | kornsnoken | Snoker | 7 | 06-09-2007 16:32 |
| for til korn snok | ramstein1 | Fôrdyr | 2 | 14-11-2004 14:22 |