| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Hei alle sammen!
Jeg har fire leopard gekkoer som går sammen til vanlig. Det består av 1 han og 3 hunner. Da jeg syntes 2 av hunnene er litt undervektige skal hannen og den største hunnen flytte ut i løpet av de nærmeste dagene. Men til poenget! Jeg vil virkelig ha unger/egg på disse. Jeg har valgt og ikke dvale dem fordi jeg syntes dvalingen skulle vare så lenge, og har lest at man ikke trenger å dvale dem. Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få dem til å parre uten og måtte dvale dem? Hadde vert veldig takknemlig! PS! vet at alle er ca 1 år eller over, vet også at undervektige ikke burde bli parret på så derfor skal de skilles nå! Og i sånn info dem har ikke bodd sammen lenge heller. Mvh Marius
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Dvale stimulerer parringen vet du, så er nok lurt, men sørg for at dyra har tømt seg 100% før du legger i dvale.
Du bør også få damene godt opp i vekt før du tenker på parring. 50g satt jeg som et minimum på mine før jeg tenkte på parring.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja men det er så lenge. Lenge før jeg ser dyrene mine igjen
Kan du gi meg en punktlig liste hvordan du legger dine i dvale så for jeg se? og er det greit nå eller er det for sent? Ja det er derfor jeg skal fjerne de to jentene som er litt tynne tilfelle det skal skje noe. Men det er ingen måte jeg kan få dem til å parre dem uten å dvale dem? Mvh Marius |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja har prøvd og søke å lete. Da fant jeg ikke så mye om det. Leste en som brukte 1 måned på å legge dem i dvale også dvale dem en stund for så å bruke en måned på å vekke dem. Blir utrolig lenge
Mvh Marius |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Støtter Telia her, jeg har aldri dvalet gekkoene mine, og har hatt suksessfull oppdrett de siste 3-4 årene.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja okei. Det er jo kjempe bra!
kjedelig å måtte dvale dyrene sine i noen måneder.Men syntes da det er litt rart for den største hunnen min og hannen min har godt sammen i noen uker nå og har ikke sett noe forskjell på hunnen. Men takk for hjelpen! Da dropper jeg hvertfall dvaling
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| dvale, parre, terrarie, undervektig, Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder