| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Arendal
Alder: 27
|
og den andre skilpadda spiste de opp.
Hun har gravd og gravd på landelen til hun fikk hull i det ( en akvariebakgrunn som ligger på tvers i akvaret som landel) i ca 1 mnd, nå la hun 3 eller 4 egg og den andre løp opp å spiste de med en gang. de er begge jenter så det er vel ikke befrukta så det var vel ikke så farlig sånnsett men det jeg luerer på er det noe spesielt vi må gjøre nå som hun har lagt egge, hun blei jo sylt tynn med ett. skal hun ha noe mere mat ( spiste i går) Skal man vaske akvarie noe mere enn vanlig? og er det normalt at den andre spiser eggen? ny landel henter jeg i morgen så denne skal byttes ut fort. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
en liten anbefalling til deg når paddene har begynt å ligge egg, er å ha en plass til de som de kan ligge egg.. de vil gjerne ikke ligge eggene om de ikke kan grave de ned, og da må du til dyrelege for å få fjerna eggene.. ellers dør den! er ikke sikker på hvor mange egg de ligger, men om den ikke har fått lagt alle, så må du ikke bytte ut land delen før det ser ut som om den er ferdig å ligge egg..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Arendal
Alder: 27
|
okay. har ikke fått bytta ut landelen enda. siden butikken hadde kjøpt feil. men det ser ut til den er ferdig. den har slutta og grave og har vært mere rolig og som vanlig de siste dagene.
Hvor ofte legger hun skilpadder egg egentlig?? |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Sitat:
En liten "fun fact" er at skilpadder kan lagre på sæden fra en hanne i opptil tre år, for så å først da legge befruktede egg
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skilpadden min døde i dag :( | smiley82 | Mine Herptiler | 3 | 10-01-2011 06:58 |
| Billy Skilpadden min | lennart | Mine Herptiler | 12 | 12-06-2010 12:07 |
| Skilpadde Skilpadden i hus - hva nå? | loslote | Slanger, øgler og skilpadder | 3 | 01-05-2010 21:32 |
| Skilpadde Får skilpadden for mye mat? | Gizmo | Slanger, øgler og skilpadder | 5 | 20-10-2009 14:11 |
| Nettopp skaffet meg en skaggagam | vipera | Fôrdyr | 27 | 24-06-2007 11:49 |