| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2011
|
trenger hjelp imed jeg er temmelig ny i skilpadde verdenene! Har 2 sumpskilpadder som hittil har trivdes veldig godt i sin 57L aquarium , de er vel bare noen mnd gammle.Men noen dager siden trodde jeg at den ene begynnte å vokse for huden begynnte å falle av litt og skalle forandret seg. ser ut som hun (?) flasser og har hvite små "klumper/flekker" på huden.Noen av bitene på skallet ser ut som løsner litt også, hun er også veldig slapp, flyter rundt i vannet og virker sliten ( ikke som "broren" som er like aktiv og glad)...Noen som kan skjønne hva dette er?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Gi de et større akvaterra,uv-lys,heatspot,landmuligheter og svømme-og dykke dypde på vannet. Hvor ofte skifter du vannet? Det bør skiftes så ofte som 1-2 dager i uka..Mere råd kan ikke jeg gi deg,men andre på forumet vil komme med gode råd.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
|
gir du dem kalk?... skilpadder skal ha kalk til skallet sitt
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Har du riktig utstyr til paddene dine?
Varmelampe, UV lys, gir du dem vitaminer og korrekt fôr? Send oss hjerne et bilde av oppsettet ditt sammen med beskrivelse av utstyret samt maten du gir dem. Det hjelper oss med å finne ut hva som kan være galt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
"Finn" ut av vilken latinsk art du har, og les deg grønn på internett.
(Vi venter på bilder)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|