"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-01-2011, 12:10   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Sted: Nordland
Meldinger: 32
Standard Hjelp! Gekkoen spiser ikke

Gekkoen min vil ikke spise. Jeg har prøvd sirisser, melormer og slik sørpe som er en slik erstatning av mat, men hun vil ikke ha noen ting. uansett hva jeg prøver og fore henne med så snur hun seg unna og prøver og gjemme seg i hulen sin. er litt fortvilt, hva jeg skal gjøre? Klarte og få i henne 6 ml sørpe iløpet av 2 dager. men nå nekter hun og spise i det hele tatt.
er det noen som har råd til hva jeg skal gjøre?
slangenoscar er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-01-2011, 12:49   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Hva slags gekko?

Hvor lenge har du hatt den?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-01-2011, 12:56   #3
Reptilfreak

Standard

leopardgekko, har nylig overtadd henne fra noen andre, men har fådd informasjon om at hun har aldrig spist ordentlig, hun har bare fått i seg litt sørpe fra tid til annen.
men hun er vel 9 mnd ca.
slangenoscar er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-01-2011, 13:51   #4
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
Meldinger: 438
Standard

Den gekkoen vil ikke trenge mat hver dag og det kan fint gå opp til ei uke før de trenger mat. Ikke unormalt at de har slike 'fastedøgn' om jeg kan kalle det det, bare prøv på igjen i morgen det
Forresten, hvordan ser halen dens ut? tykk eller tynn?
Svar med sitat
Gammel 18-01-2011, 20:15   #5
Reptilfreak

Standard

jeg vet at de ikke trenger mat hver dag, men nå er det sikkert 3 mnd siden hun har spist. Halen er tynn og hun er veldig slapp. hun vil bare ligge og varme magen i terra. Det er derfor jeg er litt bekymret, kan d være at hun vantrives at hun bare ligger og ikke vil spise?
slangenoscar er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-01-2011, 20:28   #6
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
Meldinger: 438
Standard

3 måneder uten noe som helst? hmm
Hvordan er avføringen?
Svar med sitat
Gammel 18-01-2011, 20:41   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Hadde det vært mulig med et bilde av gekkoen og terrariet? Hvordan er temperaturer?

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-01-2011, 21:34   #8
Reptilfreak

Standard

som sagt har jeg klart og få i henne 6 ml sørpe iløpet av et par dager. og det er vel alt hun har spist. sirisser er hun absolutt ikke interessert i, de går rundt henne og hun bryr seg ikke i det hele tatt. melormene vrir hun seg bort fra og sørpa er hun ikke noe glad i heller. Ja, skal se hva jeg får til med bilder. har hittil ikke sett noe avføring, og hun har det vel 25 grader på den varme siden og 22 på den kalde. har et ganske lite terra til henne. skal få kjøpt et større. og hun har papir som substrat. så jeg tror jo at det kanskje er temperaturen og substratet som gjør at hun kanskje vantrives og ikke vil spise.
lurer bare på hva jeg skal gjøre, synes jo synd i lille snella mi.
slangenoscar er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-01-2011, 22:20   #9
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Gradene skal være opp i 30-32 grader i det varme, og 25 i det kalde. Temperaturer må opp for at hun skal få fordøyd mat. Kan være grunn til hvorfor hun ikke vil spise.

Ellers ville jeg heller ikke tvunget i henne mat. Tvangsmating gjør som regel vondt bare verre, det stresser dyret noe helt enormt og er neppe veien å gå for å få dyret til å spise.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-01-2011, 09:29   #10
Reptilfreak

Standard

Takk, skal prøve og få det varmere
fant forresten en liten bæsj i terra idag, å det er jo bra det også
slangenoscar er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
gekko

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skjeggagam Spiser ikke grønnsaker og drikker ikke vann norwegianking Agamer 33 21-08-2010 20:54
Gekko hjelp - Fat Tail spiser ikke Torill87 Slanger, øgler og skilpadder 10 24-08-2009 08:59
leoen min spiser ikke..HJELP! shisha Leopardgekkoer og andre Eublepharis 9 01-03-2008 13:36
Spiser ikke.. Sharp Terrarier 9 20-03-2007 22:30
spiser ikke eller drikker ikke... badmann Skorpioner 2 30-12-2005 18:47

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:47.