| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
|
hei har veldig lyst på en skilpadde og lurer på om noen her på reptilfreaks har forslag til hvilken type jeg burde skaffe meg, og hva de spiser?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Molde
Alder: 19
|
Vi er så heldig at på reptilfreaks så finner du til venstre lenker til faktaark om de aller fleste skilpaddene som er vanlig å holde i Norge
Jeg anbefaler deg å velge en skilpadde som står på positivlisten, da dette er dyr som forhåpentligvis blir legaliserte om ikke så alt for lenge.Velg det dyret du finner mest interessant, så leser du deg opp via faktaark Still gjerne spørsmål om det er ting du er usikker på!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
|
har sett på skilpadde fakta arkene, men det står jo ikke mer enn 3-4 fakta ark.
men lurer på hvordan underlag man burde ha til itt mindre landskilpadder og hvilke typer små landskilpadder det finnes?? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
eneste lille skildpadda som står på posetiv listen er Gresk, Testudo Hermanni
veldig enkel rase nor du har lest deg opp på internett, og søkt de opp her inne. Hihi, bare husk på at padda kan bli eldre enn deg, stort ansvar
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
tunisisk landskilpadde(Furculachelys nabeulensis) er en liten skilpadde som det er gitt tillatelse til å holde i norge,blir max 17 cm for jenta og 1|3 for gutten
små,dvaler ikke(veldig greit) og er utrolig søte spiser mørke salater,div ugress osv på sommerhalvåret...og tørrfor om du er heldig mine startet med kun sand i kassen,etter hvert har jeg hatt jord og sand over og kork/sand i sovedelen ,
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vurderer å skaffe meg leopardgekko | senkveld1 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 17 | 07-11-2011 15:42 |
| Vurdere å skaffe en reptil. | andersio | Reptiler | 7 | 03-11-2008 00:29 |
| går det bra å skaffe en til? | leo gekko | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 10 | 21-02-2008 09:33 |
| Pilgift? Skaffe seg! Hvor? | Nero | Frosker | 9 | 18-02-2008 13:07 |