| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
nå skal jeg kansje kjøpe meg en reptil må bare finne ut hvilken først
kan dere fortelle meg ulemmpene og fordeelene med disse forsjellige øglene : leopard gekko kamelon krage agam tagu øgle og sjegg agam? og kan jeg få tak i reptiler i NORGE, hvordan?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Vil uten og si noe mer anbefale deg Leopardgecko. Det er bare og søke opp caresheets/faktaark på dem.
www.repti.net finner du mye til salgs......
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Tegu og krageagam ville jeg slått fra meg med en gang.
Tegu er utrolig krevende og krever også veldig mye plass, pluss at blir ikke disse håndtert riktig fra første stund så kan du ende opp med et monster. Krageagam er lite utbredt i hobbyen i Norge, om det så finnes noen i det hele tatt? Og utifra det jeg har hørt er disse lite håndterbare og kjedelige. Skjeggagam, leopardgekko og fat tail gekko er fine øgler for unge nybegynnere.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Jeg ville begynt med en leopard gekko eller skjeggagam. Husk at skjeggagamer krever ganske stort bur.
![]() Kameleoner, teguer eller krage agamer er IKKE nybegynner dyr. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Jeg bor i rogaland .
Alder: 27
|
må si meg enig med det de andre har svart , og jeg har selv sjeggiser , og leoser , og vil abselutt anbefale deg sjeggis eller leos , men som en sa til deg så krever sjeggiser store bur , og masse uv lys osv . men det er bare og lese på care sheet , og hvis du lurer på noe så er det bare å spørre
. leoser er nattaktive , og sover mesteparten av dagen , men sjeggiser er dag aktive , og utrolig morsome dyr , jeg har mye glede av mine . uansett , husk å les mye før du anskaffer deg dyr , alle krever forskjllige ting for å trives , og holdes friske og fine . lykke til med ditt første reptil
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
Medlem siden: Dec 2010
Sted: Trondheim
|
Det er ikke lov å selge reptiler her på reptilfreaks.
Ville anbefalt deg en leopardgecko, dem er både morsomme og lett å holde på
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva slags termometer? | mandarin | Utstyr | 13 | 11-02-2009 15:42 |
| Hva slags eddy? | Olliw | Ekte edderkopper | 3 | 30-07-2008 07:49 |
| Hva slags øgle? | intrcolr | Andre øgler | 7 | 10-05-2007 09:42 |
| Hva slags reptil er dette? | Enitram | Reptilidentifisering | 10 | 12-10-2006 13:11 |
| hva slags..? | Repti_queen | Terrarier | 4 | 03-06-2006 08:59 |