"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-12-2010, 11:28   #1
Reptilfreak

eliza sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 7
Standard Varme og lys til skilpadde

Hei
Jeg er forholdsvis ny her inne, men prøver så godt jeg kan å bli kjent. Skulle jeg nå poste feil , så rop ut ..jeg lærer fort

Jeg prøver orientere meg ang lys og varme til en Russisk steppeskilpadde. Sånn jeg har forstått det vil en keramisk varmepære være en grei løsning. Jeg har kikket på denne :Keramisk Varmepære - Dyrebutikk på nett - iPet.no - Sjekk prisen! men ser at det finnes mange andre typer varmepærer, til helt andre priser. Jeg må innrømme at jeg blir forvirra og litt redd for å velge noe som ikke er bra nok. Både når det kommer til varmepære og lys. Jeg hadde satt stor pris på konkrete anbefalinger fra noen som har erfaring
eliza er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-12-2010, 13:01   #2
Reptilfreak

eliza sin avatar

Standard

også en ting til.. er det mulig å få tak i pre alpin testudo i Norge ?
eliza er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-12-2010, 13:24   #3
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

Jeg har ikke testet den typen pærer, men om du bruker den må du supplere med uv-lys i tillegg, f.eks reptisun 10.0 lysrør.
Det finnes vel ikke noen fasit, folk bruker mye forskjellig. Bare pass på at du har både varme og uv-stråler å tilby den Og sjekk at solplassen får rette temperaturen(32-35 grader). Og jeg tror det vil være lurt å ha noe synlig lys ved den keramiske pæren, ser hvertfall vår padde går etter det synlige lyset når hun skal finne solesegplass

Sørg i tillegg for å la den være ute så mye som mulig om sommeren, det liker de
Svar med sitat
Gammel 13-12-2010, 17:16   #4
Reptilfreak

eliza sin avatar

Standard

Takk for svar
Fant akkurat ut at det finnes maaaaaange andre tråder med samme tema, bare jeg som ikke har funnet frem til dem før nå
UV lys skal bli ! det samme med synlig lys ved varmepæra .. hadde bare ikke kommet så langt i tankeprosessen enda
eliza er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-12-2010, 15:47   #5
Reptilfreak

eliza sin avatar

Standard

Jeg leter desperat etter bilder av terrarier til landskilpadder , men finner ingen. Trenger tips og ideer til hvordan det kan se ut. Tenker bygge ett (eller aller helst få noen til å bygge for meg ) som ser såpass ok ut at det passer sånn noen lunde på stua ...og samtidig er praktisk.
Noen som har nyttige linker ?
eliza er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lys og varme til landskilpadder? tortoiseman Slanger, øgler og skilpadder 3 13-02-2010 00:51
problem med varme Vagoo Terrarier 3 21-06-2009 19:57
Varme Olliw Knelere 6 29-03-2007 14:08
Varme myraas Terrarier 2 09-01-2006 05:16
Varme Eggy Terrarier 17 27-12-2005 23:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:46.