| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
|
Hei
![]() Jeg er forholdsvis ny her inne, men prøver så godt jeg kan å bli kjent. Skulle jeg nå poste feil , så rop ut ..jeg lærer fort ![]() Jeg prøver orientere meg ang lys og varme til en Russisk steppeskilpadde. Sånn jeg har forstått det vil en keramisk varmepære være en grei løsning. Jeg har kikket på denne :Keramisk Varmepære - Dyrebutikk på nett - iPet.no - Sjekk prisen! men ser at det finnes mange andre typer varmepærer, til helt andre priser. Jeg må innrømme at jeg blir forvirra og litt redd for å velge noe som ikke er bra nok. Både når det kommer til varmepære og lys. Jeg hadde satt stor pris på konkrete anbefalinger fra noen som har erfaring
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
også en ting til.. er det mulig å få tak i pre alpin testudo i Norge ?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Jeg har ikke testet den typen pærer, men om du bruker den må du supplere med uv-lys i tillegg, f.eks reptisun 10.0 lysrør.
Det finnes vel ikke noen fasit, folk bruker mye forskjellig. Bare pass på at du har både varme og uv-stråler å tilby den Og sjekk at solplassen får rette temperaturen(32-35 grader). Og jeg tror det vil være lurt å ha noe synlig lys ved den keramiske pæren, ser hvertfall vår padde går etter det synlige lyset når hun skal finne solesegplass ![]() Sørg i tillegg for å la den være ute så mye som mulig om sommeren, det liker de
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar
![]() Fant akkurat ut at det finnes maaaaaange andre tråder med samme tema, bare jeg som ikke har funnet frem til dem før nå ![]() UV lys skal bli ! det samme med synlig lys ved varmepæra .. hadde bare ikke kommet så langt i tankeprosessen enda
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg leter desperat etter bilder av terrarier til landskilpadder , men finner ingen. Trenger tips og ideer til hvordan det kan se ut. Tenker bygge ett (eller aller helst få noen til å bygge for meg ) som ser såpass ok ut at det passer sånn noen lunde på stua ...og samtidig er praktisk.
Noen som har nyttige linker ? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lys og varme til landskilpadder? | tortoiseman | Slanger, øgler og skilpadder | 3 | 13-02-2010 00:51 |
| problem med varme | Vagoo | Terrarier | 3 | 21-06-2009 19:57 |
| Varme | Olliw | Knelere | 6 | 29-03-2007 14:08 |
| Varme | myraas | Terrarier | 2 | 09-01-2006 05:16 |
| Varme | Eggy | Terrarier | 17 | 27-12-2005 23:18 |