| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Jeg vurderer sterkt og skaffe meg en kornsnok jeg klør i fingrene etter og få meg en
![]() Men før jeg skaffer en så vil jeg være sikker på at jeg både har en god veterinær og gå til med slangen og en plass jeg kan få tak i for dyr i alle størelsene jeg trenger fra ung til voksen slange. Så er det noen som vet om noen plass for dette i Ålesund området (om jeg tar en slange til dyrlege kan han da gå til politiet og si at jeg har en slange eller har han "taushetsplikt") Om jeg spør om en dyrebutikk har frosene mus kan de si fra til politiet om at jeg kansje har en slange) Vil bare forsikre meg om at jeg ikke setter slangen i stor fare med og skffe meg en fordi jeg DIGGER slanger. Takker for alle svar .
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Dyrebutikken går ikke til politiet hvis noen spør etter frosne mus. Det er ganske vanlig å selge fryst fór i dyrebutikken uavhengig av om di selger reptilutstyr eller ikke. Og det er ikke noe ulovlig ved å kjøpe eller oppbevare fryste mus/rotter.
Ang reptilvetrinærer i ålesund har jeg ikke peiling. Men det beste du kan gjøre uansett er å ringe vetrinærene og høre om di tar inn reptiler. Det er heller ikke ulovlig. edit. Det er altså ikke ulovlig å RINGE å høre om dem gjør det. Dyrlegene er plikta til å hjelpe alle dyr i nød så sant di har mulighet til det. Har også opplevd at vetrinærer jeg har ringt som IKKE tar inn reptiler har hjulpet meg med å finne flinke folk som gjør det. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Dette hører ganske bra ut før ta og sjekke noen dyrebutikker. vurderer og søke jobb på en også ![]() så før jeg ringe en veterinær også og høre med dem er ikke bra og skaffe dyr uten og kunne gå til veterinær
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Nei, å det er jo en av hovedgrunnene til at vi trenger en lovendring! Kornsnoken er utrolig morsom med mye energi og absolutt verdt å begynne med om man er intressert i slanger. Har en selv som har en sinnsykt morsom personlighet, og har alltid noe rare planer inni terraet sitt. Så du kommer nok ikke til å angre hvertfall
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
|
Av dyrebutikker i Ålesund så håper jeg du finner en utenom de to på Moa. Om de har frosne mus vet jeg ikke, men den generelle kunnskapen på begge er laber. Den som er i samme bygg som polet har også et veldig lite utvalg på reptilutstyr.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Når det gjelder dyrleger så har de ikke taushetsplikt, men heller ingen rapporteringsplikt
Ergo, de har lov til å melde fra, men de trenger ikke ![]() Så ta absolutt tannkrem's råd og ring, ring, ring
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
jepp har dårlig erfaringer fra buttiken med pole.
De har dårlig kunnskap og dårlig service og dårlig utvalg Jeg drev med akvarium før og slo litt på stor tromma og kjøpte en litt eksklusiv fisk som jeg betalte i overkant av 300kr for 'Denne fisken døde ca. 1 måne etter kjøp og jeg fikk ikke noe igjen for at de hadde solgt en syk fisk til meg. Forholdet i akvariet var perfekt hadde målt flere ganger både før og etter jeg fikk fisken så jaja Men denn borte på gamle amfi er n grei den egentlig ivertfall bedre sørvis og det er denne jeg bruker mest. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |