| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
|
http://www.reptilfreaks.no/forum/att...1&d=1289148245
Er litt usikker på om jeg fikk lastet opp bildene (?).. Men, kan noen fortelle meg hvilken art dette er, skulle gjerne visst så mye som mulog om den. Vi overtok den nettopp da den bodde med en annen skilpadde og de gikk ikke godt sammen (de sloss). Er ny i gamet så vil at Bubbels skal ha det så bra som mulig. Den er nå veldig liten så det holder vel med et 120L akvarium nå? Skal ha UV rør og varmelampe, har nå varmekolbe og masse røtter han leker i (som han også ligger på når han varmer seg). Han koser seg veldig ser det ut som og spiser pellets (også salat er han glad i). (det er kanskje en jente, hun/han har veldig korte klør og veldig breie føtter/hender. Håper på litt hjelp og mer info. Har renseanlegg men må vel om noen år skaffe meg større akvarie, hvor fort vokser de? Han/hun er vel rundt 1 år gammel tenker jeg. HElp me
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Er også interessert i å vite hvordan lysrør jeg bør ha. Finnes jo mange forksjellige UV lys ser jeg, hva passer best? Exo Terra Light unit cycle 2x30 w sånn her virker jo vel så bra?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
dette er en Chinemys reevesii. ang lys rør så dropp dette å heller kjøp egen uv pære retiglo 10.0 og varmepære.
men hvis du skal ha lys rør også så gå for repti glo 5.0 og 10.0 lysrør gir ikke nok effekt alene og sprer lyset alt for mye, og uvb trenger ikke gjennom vanne så er unyttig egentilig, bruk det lyset du har og egen uvb pære over landdelen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
slik har jeg gjort det. og da kjører jeg bare vanlig belysning i akvariet.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Tusen takk for svar Skal lese litt om han nå, prøver å finne en måte å finne varmelampe til han, som du ser er den i et akvarium nå med et plastlokk (med luftehull) og 2 vanlige lysrør jeg skal bytte ut med UV lys, men han har ikke varme nok (han har varmekoble ved røttene men bør egentlig ha en varmelampe men jeg finner ingen løsning for det med tanke på det akvariet jeg har han i nå. Varmelampe er vel superviktig? Kunne jo prøv å finne noe greier å la henge i lufte over tørkeplassen hans.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Kan det være noe å kjøpe en varmestein? http://webzoo.net/default.pl?showPage=190
Tror du det går dårlig i og med at det er vann inni bildet her, eller må jeg gå for varmelampe.. Ser ut som de selger mest pærer til det.. Finnes varmematter og, mye forskjellig.. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
bare pass på så ikke padda får spruta vann på pæra, for da eksploderer den. Veit ikke hvordan det er med CHE pærene, men det ser jo ut som det funker for deg anders?
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
De hadde ikke varmelamper på lager så det ble det dårlig med gitt, derfor jeg er litt usikker. De har det ikke på dyrebutikken her, må kanskje lete enda lenger. Varmestein så jo veldig greit ut da, men funker det montro? Er redd Bubbels vil dytte den ned i vannet. Han er ganske aktiv og vill.. Han liker godt å være ute av akvariet og er veldig glad i at vi har hånda nedi til han. Er utrolig glad i den så viktig at den har alt den trenger!
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
vannsprut på denne pæren er ikke noe problem hvertfall, har sølt vann på den selv flere ganger å har ikke skjedd noe her hvertfall ![]() ang om det er hu eller hanne så er anal åpningen lengre ut på hanner enn på huer. ca 2/3 på hanner og helt inne på huer nesten. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp, hvilken art er dette? | Calypso | Reptilidentifisering | 4 | 06-04-2012 21:26 |
| Hjelp! Hvilken skilpadde er dette? | fudgi | Skilpadder | 9 | 27-09-2010 07:21 |
| Hjelp til hvilken art dette er! | Juliette | Skilpadder | 25 | 18-09-2008 08:55 |
| Hjelp! Hvilken art er dette? | kahleesi | Skilpadder | 3 | 10-05-2008 20:05 |
| Hjelp med id - hvilken øgle er dette? | JanEgil | Øgler | 6 | 29-04-2007 09:56 |