| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
noen som vet en del om denne arten som kan fortelle om temperatur i terra og luftfuktighet, samt hva de spiser og om de liker høye terras, særlig hvis de liker å klatre og hoppe??
og om det er viktig med uv lys og varmepære etc. takknemlig for all informasjon, bare skriv i vei
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
første siden som kom opp på google,
Nephrurus levis |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Som de fleste gecko arter så skal også Smooth-knob tail gecko (Nephrurus Levis levis) ha en varm del+en kald del i terra. På den varme siden skal tempen ligge på ca 29-32 grader,å på den "kalde"delen så skal tempen ligge på ca 24-25 grader.
Typisk Smooth-knob tail geckos terra oppsett er å bruke Exo terras desert sand som bunnsubstrat. Dem skal også ha en del av terra ekstra fuktig å man pleier å løse dette med å ha ekstra sand på den ene siden av terra,ca 10-15 cm i høyden (dette til voksne leviser da). Denne siden SKAL holdes fuktig hele tia.Det er nemlig her dem graver seg ned å oppholder seg store deler av dagen(dette er også deres fuktboks). N.levis levis er ikke kjent for å være så glad i å drikke fra vann skåler,dem drikker heller fuktighets dråper inne i terra etter spraying eller dråpene inne i tunnelene deres. Her er noen bilder av hvordan det ser ut der dem lever ute i der fri så kan du planlegge terra oppsettet ditt litt mere ![]() ![]() ![]() ![]() Uv lys er ikke et must men gjør nok heller ingen skade da Leviser holder seg for det meste inne i tunnelene sine på dagtid. N.leviser er jaktere å elsker å jakte på fordyr som rører på seg som f.eks sirisser & dubias. Også viktig å duste fordyrene med calcium/vitamin pulver. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nephrurus levis levis bebis | leo77 | Mine Herptiler | 50 | 04-10-2010 19:27 |
| Nephrurus levis levis | moniq | Mine Herptiler | 21 | 03-10-2010 18:51 |
| Nephrurus levis levis parring | moniq | Gekkoer | 28 | 29-04-2010 08:34 |
| N.Levis levis jule kos :P | leo77 | Mine Herptiler | 10 | 27-12-2009 23:46 |