"
Gammel 13-09-2010, 14:54   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
Meldinger: 271
Talking ny begyner

hei jeg tenkte kanse jeg skule skafe meg en ny begyner øgle men jeg vet ikke vilken art som er enkle å hontere.
er skjeggis en enkel art?.
mantris er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 13:28   #2
Reptilfreak

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 83
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mantris Vis post
hei jeg tenkte kanse jeg skule skafe meg en ny begyner øgle men jeg vet ikke vilken art som er enkle å hontere.
er skjeggis en enkel art?.
enkleste arten synes nå jeg
Suppressed er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 13:30   #3
Reptilfreak

Standard

hvor kan jeg få takk i en skjeggis.
er det noen som skal slute med å ha skjeggis
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 13:58   #4
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Først av alt må du lese deg skikkelig opp om alt som har med skjeggagam å gjøre, og begynne å tenke på terrarie, såfremt du ikke skal kjøpe skjeggagam med alt utstyr.

Du bør også tenke på at en skjeggagam lever veldig lenge, og at det kan koste litt..

Når du har tenkt deg om, så går du på repti.net og kikker.
Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 16:41   #5
Reptilfreak

Standard

kan jeg bruke en opvarkmaskin til å vaske det som er i terrariet.
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 18:00   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Det går sikkert ant å vaske vannskåler,huler og sånt,men ingenting av det som er i annet materiale eller er elektrisk. Jeg anbefaler heller ikke å vaske ting som skal være i terraet i vaskemaskinen. Kjøp desinfeksjonsmiddel for reptilutstyr heller.
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 19:45   #7
Reptilfreak

Standard

hva er den normale prisen på en seggis.
er det noen som selger seggis som bor i kristiansund.
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2010, 05:31   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
Meldinger: 97
Standard

Du må huske på at det ikke er lov å ha dyrene i Norge ennå, og dermed er det heller ikke lov til å selge de på forumet her Har du snakket med foreldrene dine om dette? (regner med at du bor hjemme siden du er 14 år) De kan få problemer om du holder et ulovlig dyr, så klarer det med dem først
Svar med sitat
Gammel 15-09-2010, 06:09   #9
Reptilfreak

Talking

Sitat:
Opprinnelig postet av Chrisat Vis post
Du må huske på at det ikke er lov å ha dyrene i Norge ennå, og dermed er det heller ikke lov til å selge de på forumet her Har du snakket med foreldrene dine om dette? (regner med at du bor hjemme siden du er 14 år) De kan få problemer om du holder et ulovlig dyr, så klarer det med dem først
går det ikke ant å søke til kumunen om å få låv til å ha en seggis
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2010, 06:56   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mantris Vis post
går det ikke ant å søke til kumunen om å få låv til å ha en seggis
Nei, dette burde du lese om før du tenker på å anskaffe deg dyret. Man kan søke staten om tillatelse for kjøp av landskilpadder, men dette igjen skal være godt begrunnet hvorfor. Man kan få tillatelse til hold av landskilpadde hvis man har pelsallergi, og det er vel forsåvidt den eneste grunnen for å kunne få tillatelse. Og det er også kun landskilpadder det gjelder.

Du er ung, les deg opp informasjon om både lover og regler og selve dyret og snakk med foreldrene dine først. Reptiler trenger en del utstyr, og noe av det kan være litt dyrt som f.eks terrarie (hver art har minimumsmål på terrarie som du bør følge) + all maten den skal ha i tillegg og tilskudd i kosten igjen. Dette er nok noe du må få hjelp av foreldrene dine til i tillegg til at de må synes det er ok å ha et ulovlig dyr i hus.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:41.