| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2010
Sted: trøndelag
Alder: 21
|
Jeg har akkurat fått en slange av en kompis av meg. men han sa at det er en boa constrictor, noe jeg mener at det ikke er.. den er fullvoksen, 70cm, og 4cm omkrets på det tykkeste, kan noen hjelpe med med å finne ut hva min søte malin egentlig er?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Det er overhodet ikke en Boa Constrictor! Jeg har ikke mye slange-tekke men ser da ut som en snok av noe slag...
Edit: Kongesnok kanskje? .. (Lampropeltis getula californiae)
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
var det jeg å mente, men han var så påståelig
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jaja, er fort gjort. Er jo ikke verre enn å søke opp Boa Constrictor på google, da finner man fort ut at det ikke er en bc
Tror det er heller vanskelig å få tak i giftslanger (hørtes ikke ut som at forrige eier hadde så mye peiling) så tror nok det er ganske så vanskelig å tilfeldigvis ramle over det i en butikk. Tror nok man må komme seg på noen større messer i utlandet for å finne giftslanger. (Vil ikke påstå at det jeg skriver nå er riktig). Men jeg synes det minner veldig om kongesnoken. Veldig fin og rolig art så vidt jeg vet Vi får bare vente å se, snart faller det vel noen andre over tråden som er flinkere til å identifisere arter enn det jeg er
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Dette er helt klart som Lompah sier, en kalifornisk kongesnok Lampropeltis getula californiae
Et individ på 70cm er heller ikke fullvoksen. Den har igjen en del cm å vokse ![]() Les gjerne dette faktaarket: Lampropeltis getula - Kongesnok
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
tusen takk for hjelpen begge to. etter å ha lest om kongesnoken og sett bilder av den vil jeg tro at det er det min kjære malin er
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
wow, en ny boa morf jo..
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kongepyton Piper i slangen | dragoon88 | Boa og pyton | 18 | 23-05-2010 21:13 |
| Hva kan slangen hete? | Bredo | Småprat | 6 | 21-03-2009 09:16 |
| Bade slangen?? | kirstey | Helse og sykdommer hos reptiler | 8 | 29-02-2008 13:15 |
| Reise fra slangen.. | kirstey | Snoker | 12 | 24-02-2008 22:45 |
| Hva driver slangen min på med? | neED2k | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 27-10-2007 03:12 |