| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Hei!
Fra noen av mine mange bekjente har jeg motatt disse tre bildene som noen har tatt ved kaia på Hovedøya i gård. Vedkommende som sendte dem var ganske sikker på at dette nok ikke var hverken huggorm eller buorm. Jeg synes dette ser ut som en eller annen Boa morph, men flyter den ikke litt høyt i vannet? Er dette en ekte slange eller gummiorm? Noen som kan si noe mer om denne? ![]() ![]()
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Det ser i alle fall ikke ut som noe som finnes i Norge naturlig.. Kan det være gummislange da? Sa de noe om at den beveget på seg? Halen ser jo prikk lik ut på det øverste og nederste bildet.
Hvis det viser seg å være en Boa e.l. vil den vel ikke overleve norsk høst/vinter?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Når jeg ser nærmere etter på det midterste bildet ser det ut som det er en kant på slangen.. Kan godt være det er vannet som tuller med synet mitt, og jeg har ikke sett all verdens slanger opp gjennom, men det ser ut som en noe unaturlig "kant" ut på siden av slangen der kroppen bryter med vannet?
Enig, får virkelig ikke håpe dette er en ekte slange.. Da er vel Reptilsaken kjørt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Når slanger svømmer, så går vel store deler av kroppen under vannet, og spesielt hvis det skal være en tung boa. Jeg er ikke så dreven på boa-morphs, men jeg har aldri sett en boa med slike markeringer før heller. Jeg har ikke sett noen boa-morphs som har mistet det karakteristiske halemønsteret sitt selv om mønsteret ellers på kroppen kan være litt anderledes. Kongeboaer er vel heller ikke så glade i å svømme, så jeg ser ikke helt grunnen til hvorfor den ville tatt en tur i Oslofjorden midt på lyse dagen?
Dessuten når slanger svømmer, så pleier de å ha mye lengre S-formasjoner enn hva den i bildet har. Den i bildet ser ikke ut til å svømme forover i det hele tatt. Den har vel egentlig mer kroppen til en slange som beveger seg sidelengs i ørkenen. ![]() Etter en kvikk søk på internett, så fant jeg kun 1 bilde av noe som ser ut til å være en boa constrictor som svømmer, og den har hele kroppen bortsett fra hode under vann. Jeg legger en knapp på gummislange.
The more people I meet, the more I adore my snakes... Reptilicious Cam <3 Sist endret av CamStatic; 02-08-2010 kl 15:52. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Tror jeg er enig, det ser ikk eut som om den beveger seg.
|
|
|
#7 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
|
Det som er mest bemerkelsesverdig er jo hvor lett den flyter i vannet (som Gorgonops nevner). Den må jo være lagd av isopor for å ikke stikke dypere enn dette...
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
hmm.... de bildene er jo av like god kvalitet som de mange ufo observasjonene jeg har sett i div. tvilsomme blader og magasiner
Tipper også det er en gummi slange.. så han den bare flyte eller var det noen form for bevegelse i den, bortsett fra bølgeskvulp? Uansett en bra imitasjon som sikkert kan bli en litt sen agurk i avisene
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
På det midterste bilde ser det ut som det kommer bølger fra slangen da... ved hode...
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|